בג"צ הכריע: בית המחבל שביצע את פיגוע המטענים הכפול בירושלים יהרס

בג"צ  קבע כי ניתן להרוס את בית המחבל, אסלאם חרבי מוסא פרוך, מפיגוע המטענים הכפול בירושלים בחודש נובמבר אשתקד ברוב של שני שופטים בעוד השופט חאלד כבוב התנגד

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/23 12:42 יט בניסן התשפג

בג"צ הכריע: בית המחבל שביצע את פיגוע המטענים הכפול בירושלים יהרס
זירת הפיגוע, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בחודש נובמבר האחרון, סמוך לשעה 07:00 התרחש פיצוץ חזק של מטען חבלה באזור צומת הכניסה לירושלים בסמוך לתחנת אוטובוס וכוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום. כחצי שעה לאחר מכן, אירע פיצוץ מטען חבלה נוסף בצמוד לתחנת אוטובוס בצומת רמות שבירושלים. כתוצאה מפיצוץ המטענים נרצחו אריה שצ'ופק ואת טדסה טשומה הי"ד ולמעלה מ-20 בני אדם נפצעו, מרביתם במצב קל או נפגעי חרדה.

בג"צ הכריע: בית המחבל שביצע את פיגוע המטענים הכפול בירושלים ייהרס

בתוך כך, בג"צ בראשות השופטים יצחק עמית ועופר גרוסקוף קבע היום (ב') כי ניתן להרוס את בית המחבל, אסלאם חרבי מוסא פרוך, מפיגוע המטענים הכפול בירושלים בחודש נובמבר אשתקד ברוב של שני שופטים בעוד השופט חאלד כבוב התנגד.

כביש 1 הבוקר

זירת הפיגוע צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לטענתו של השופטו כבוב הסביר את החלטתו וטען כי מדובר בפגיעה בזכויות אדם. "מדובר בפגיעה חמורה בקורת הגג, והחרמת קניינם של בני משפחה חפים מפשע. שלעיתים חלקם קטינים או קשישים, מקצתם חולים. כל זאת בשל מעשיו, הגם רצחניים, של בן משפחתם. כפי שציינתי בעניין אלרפאעי, אציין גם הפעם – שומה עלינו לזכור כי אין מדובר בעתירת מחבל העותר נגד הפגיעה בו בשל מעשיו.

צילום: Photo by Flash90

עוד הוסיף וכתב כימ"בענייננו, אסלאם עומד לדין, ואם וכאשר יורשע במיוחס לו, סביר להניח שיעביר את שארית חייו מאחורי סורג ובריח – ובנדון דידן כך ראוי נוכח, מעשה הפשע הקיצוני והרצחני, המתואר בכתב האישום המתוקן החמור שהוגש נגדו".