מעלית במערת המכפלה

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, פנתה במכתב לראש הממשלה ושר הביטחון בבקשה להציב מעלית במערת המכפלה לטובת המתפללים בעלי המוגבלויות: "המשרד לשוויון חברתי יהיה מוכן לשאת בעלויות התקציב הכרוכות בכך".

חדשות כיפה מירב כהן 27/09/18 10:39 יח בתשרי התשעט

מעלית במערת המכפלה
צילום: דוברות השרה גמליאל

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל פנתה הבוקר (חמישי) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון אביגדור ליברמן על מנת שיאשרו בנייתה של מעלית במערת המכפלה שתאפשר נגישות של נכים ובעלי מוגבלויות לאתר התפילה והמורשת במימון המשרד לשוויון חברתי:  ''אשרו הנגשת מערת המכפלה לנכים על ידי מעלית, והמשרד לשוויון חברתי יישא בעלויות התקציביות''

מידי שנה, פוקדים את מערת המכפלה כמיליון מבקרים ומתפללים בני שלוש הדתות, כאשר הנגישות למערה אפשרית רק באמצעות גרם בן עשרות מדרגות. נוכח זאת ולמעשה, הגישה למערה חסומה בפני נכים ובעלי מוגבלויות. סמכות האישור לבניית המעלית, אשר תנגיש את המערה,  נתונה בלעדית בידי שר הביטחון, האמון על המנהל האזרחי. 

במכתבה כתבה השרה גמליאל: "במלאת יובל שנים לשחרור יהודה ושומרון, הגיעה העת  לבניית מעלית בכניסה למתחם מערת המכפלה אשר תאפשר למתפללים ומבקרים בעלי מוגבלויות לפקוד את המערה.  כשרה לשוויון חברתי אני רואה חובה גדולה לסייע לאותן אוכלוסיות מוחלשות ומודרות ולאפשר להן את אשר מגיע לכולם -  להתפלל ולפקוד את המקומות הקדושים להם. ככל שראש הממשלה ושר הביטחון ייעתרו ויאשרו את בניית המעלית, המשרד לשוויון חברתי יהיה מוכן לשאת בעלויות התקציב הכרוכות בכך".