מחזה בהתהוות: "על אהבה אני רוצה להגיד"

הספר "על אהבה אני רוצה להגיד" של גילית חומסקי, אשר יצא לאור לפני כשנה, מעובד למחזה בימים אלו ומבויים על ידי אברהם שלום לוי. כעת, גילית ומעבד הספר - נתי ברוקס, פונים לגיוס המונים על מנת לקבל תמיכה בפרוייקט.

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/18 16:28 כא בשבט התשעח

מחזה בהתהוות: "על אהבה אני רוצה להגיד"
גילית חומסקי ואברהם שלום לוי-הבמאי, צילום: גילית חומסקי

גילית חומסקי - סופרת ומשוררת, פרסמה שלושה ספרי שירה וארבעה ספרי פרוזה. ספרה השלישי, גחליליות, היה מועמד לפרס ספיר. 

ספרה האחרון - "על אהבה אני רוצה להגיד", ראה אור לפני כשנה בהוצאת ידיעות. העלילה מתרחשת במהלך לילה אחד, בו הגיבורה, הסופרת עמליה טראו, מספרת על יחסיה עם הסופר יהושע ברינגר. בהתחלה היא העריצה אותו ובהמשך התאכזבה ממנו מאד. "זה ספר על הערצת גיבורים", אומרת גילית, "ועל מה קורה כשהם מתגלים כאנושיים. זה גם ספר על כתיבה ועל מציאת הקול האישי. כתבתי אותו כי הרגשתי שזו חוויה שאני ובני דורי חווים - אנחנו כבר לא ילדים, והגיבורים שהערכנו לפעמים מאכזבים. בתחילת הספר פרופ' ברינגר הוא השמש ועמליה היא החמנית. בהדרגה היא מגלה שאין ברירה, והיא צריכה להיות בעצמה השמש, וזה עצוב וגם נפלא". 

נתי ברוקס, איש משרד החוץ וזוכה פרס המחזאות לשנת 2014, הוא זה שעיבד את הספר. "נתי ואני מכירים הרבה שנים, הוא הלחין כמה שירים שלי ועשינו די הרבה דברים יחד. כשהוא אמר שהוא רוצה לעבד את הספר כמובן שהסכמתי, אבל לא באמת חשבתי שזה יקרה. בסוף לא רק שהוא עיבד את הספר, יום אחד הוא התכתב עם חברו הבמאי - אברהם שלום לוי, על מחזה אחר, ושלח לו מייל עם קובץ. הקובץ שצורף בטעות היה עיבוד הספר וכך נולדה ההצגה".

העבודה על ההפקה כבר החלה וכעת הם פונים לקהל הרחב בבקשה לתמיכה בפרוייקט ההדסטארט של ההצגה. הצגת הבכורה תיערך ב- כ"ט אייר, 14.05.18  בהיכל התרבות בגבעת שמואל, וניתן לרכוש כרטיסים מוזלים כבר עכשיו באתר הפרוייקט.