רשימת הציוד (המלאה) לסקי שאתם צריכים לקחת איתכם

התחלתם כבר לבקש מהשכנים ציוד לסקי? חושבים שתקנו את הכל בחו"ל? לא צריך להגזים, יש דברים שאפשר לשכור או לקנות יד שנייה, ויש ציוד שחובה לקנות בארץ, ולהשקיע בו מאות שקלים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 17/01/22 13:03 טו בשבט התשפב

רשימת הציוד (המלאה) לסקי שאתם צריכים לקחת איתכם
יוצאים לסקי? כך תצטיידו בהתאם, צילום: shutterstock

החורף בישראל עדיין מדשדש, אך באירופה הוא כבר הגיע ובגדול. עם ההנחיות החדשות של משרד הבריאות שמאפשרות בדיקת אנטיגן במקום PCR ופטור מבידוד לישראלים עם תו ירוק בחלק מהמקרים, חופשת סקי באירופה, בטח במחירים של היום, היא דבר שלא שמור לעשירים בלבד. 

אז רגע לפני שאתם אורזים את המזוודות, בואו נעשה סדר בדברים שעליכם לקחת. כלל ברזל לפני הכל: זאת השקעה. לחופשת סקי לא מגיעים עם ציוד מצ'וקמק ובלוי, שיכול להתפרק לכם באמצע הגלישה או שלא ישמור עליכם מהקור באתר. זה לא אומר שצריך לקנות ציוד חדש לגמרי, יש אפשרות גם לשכור חלק מהדברים (או לשאול מהשכנים שלכם דברים קטנים), אבל ממש אל תחסכו בבטיחות שלכם, וגם בחוויה. 

מעיל ומכנסיים

המעיל וגם המכנסיים הם הפריטים החשובים ביותר שתצטרכו להביא מהבית (את המגלשיים והנעליים אפשר לשכור לרוב באתר הסקי). אם אתם סקפטיים בנוגע לחופשות הסקי העתידיות שלכם, אז תוכלו לשכור אותם עוד בישראל, רק תקפידו למדוד אותם לפני הנסיעה ובדקו אם הם מתאימים, נוחים ומחממים אתכם. בכל אופן, שימו לב שלמכנסיים יש חותלות, אותו שרוול פנימי שמתלבש על הנעליים ומונע מהשלג להיכנס בין הנעל לגרב.

מעיל סקי, כדאי להשקיע

מעיל סקי, כדאי להשקיע צילום: שאטרסטוק

דגש חשוב: המעיל מהצבא לא נחשב. הפליז שקיבלתן מהשירות והמעיל בצבע ירוק זית שתרמו לכם ביחידה המיוחדת לא נועדו לשמור על חום הגוף שלכם בתנאי הקור שיש באתרי הסקי, בטח שלא החרמונית הצבאית שנשארה לכם משום מה בארון. 

מחיר: מעיל עולה החל מ-120 שקלים ועד 560 שקל. מכנסיים לעומת זאת עולות בין 200 ל-600 שקלים.

מתחת למעיל ולמכנסיים

המעיל והמכנסיים הם למעשה רק השכבה העליונה בכל החבילה הזאת, וצריך גם להשקיע גם בשכבות שמתחת. באתרי הסקי, אתם חייבים להקפיד לשמור על חום גוף תקין. לכן מומלץ ללבוש בגדים תרמיים צמודים לגוף שעשויים משכבה דקה של אריג מנדף זיעה "נושם" - מחממים אבל גם מנדפים. אם הזיעה תישאר - אז תקפאו מיד אחרי שתסיימו את הגלישה.

מחיר: מחיר חולצה תרמית מתחיל ב-30 שקלים ומגיע עד 250 שקלים, מכנסיים תרמיים לעומת זאת מתחילים ב-120 שקלים ועד 560 שקל. 

חלק מהבגדים והציוד שתצטרכו, תשקיעו בעצמכם

חלק מהבגדים והציוד שתצטרכו, תשקיעו בעצמכם צילום: שאטרסטוק

גרביים וכפפות

שוב, הגרביים מהבקו"ם לא עונות על הצרכים בסקי, אז אל תבנו עליהם. אתם צריכים גרביים וכפפות שמותאמות וייעודיות לגלישה בשלג. תיקחו אתכם למסלול שלושה זוגות גרביים, ארוכות עד הברך עם ריפוד בכף הרגל, בעקב ולכל אורך השוק - בגלל המשקל והלחץ שאנחנו מפעילים בסקי. בנוסף, תבדקו שהגרביים מונעות הזעה ושומרות על חום הגוף. בנוגע לכפפות – אסור לקנות בלי למדוד. אם הכפפות יהיו גדולות או קטנות מדי בשבילכם, אז אתם תסבלו במהלך הגלישה. 

מחיר: זוג גרביים יעלה בין 20 ל-90 שקלים לאיכותיים ביותר, מחיר זוג כפפות יתחיל ב-30 שקלים ויגיע ל-300 שקלים. 

קסדה

נכון, שלג הוא רך, אבל זה לא אומר שאתם רוצים לבחון דווקא עם הראש שלכם את העובדה הזאת, בטח כשיש אבנים מתחת ובצידי הדרך. אתם יכולים לשכור קסדה בחנות לציוד סקי שיש בכל אתר גלישה, או לקנות אחת משלכם. זאת אחת הקניות החשובות, אז שימו לב שהקסדה באמת מתאימה לכם ונוחה. אל תשכחו לארוז כובע מחמם לרגעים בין לבין או לאחרי הסקי. 

מחיר: מחיר קסדה בודדת מתחיל ב-70 שקלים ונע עד 340 שקלים לאיכותיות ביותר. 

תיק קטן

מסוג הדברים שתמיד שוכחים. תביאו איתכם תיק קטן, לא צריך משהו מטורף עם מערכת גב ובולם זעזועים היברידי (אבל גם לא התיק שהילד קיבל בקייטנה). מספיק תיק איכותי מספיק, שלא יקרע ושיהיה בו מקום לבקבוק מים, קרם ההגנה, הטלפון הסלולרי שלכם ואפשר גם מצלמה ואיזה חטיף אנרגיה. מחירו של תיק קטן יתחיל סביב 100 שקלים ולא צריך לעבור את ה-200. 

אם אתם מגיעים לאתר סקי שיש בו טמפרטורות נמוכות במיוחד, אז כדאי לכם להביא עוד שכבות ביניים ממיקרו פליס או אריג אחר. כדאי להביא מעיל נוסף לשעות שאחרי הסקי, כשהחליפה או המעיל שגלשתם איתם יהיו רטובים. 

גוגלס, מומלצים מאוד

גוגלס, מומלצים מאוד, צילום: שאטרסטוק

משקפי שמש חשובים מאוד, למה? כי קרינת ה-UV שמגיעה מהשמש מוחזרת על ידי השלג הלבן ישירות לעיניים, ולכן כדי להגן עליהן, אתם חייבים להצטייד במשקפי שמש איכותיים שהמחיר שלהם נע סביב 200 שקלים. אם יורד שלג, אז גוגלס, משקפי סקי - מומלצים. המחיר שלהם קצת יותר גבוה. יש גם מסיכת סקי שיכולה לעזור ולהגן מקרינה וסינוור מהשמש, וגם נגד רוחות וקור.

זה אמנם מתעתע אבל הקרינה באתרי סקי היא גבוהה, אז אל תשכחו קרם הגנה גם בימים מעוננים. שפתון יעזור למנוע יובש מציק בשפתיים, מומלץ.