אז איך אתם מציינים את ראש השנה לחסידות?

אירועי "צמאה" נפתחו באופן רשמי בערב מרשים וחגיגי בהשתתפות אברהם פריד, שולי רנד, אביתר ונועם בנאי, אשר חוץ מלשיר, שיתפו את הקהל גם בחיבור האישי שלהם לספר התניא והחסידות

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/18 21:25 יז בכסלו התשעט

אז איך אתם מציינים את ראש השנה לחסידות?
שולי רנד, צילום: מאיר אלפסי

י"ט בכסלו היה במשך שנים חגם של החסידים, אשר מציינים בו את "ראש השנה לחסידות". על פי מסורת חסידי חב"ד, ביום זה שוחרר רבי שניאור זלמן מלאדי - "בעל התניא", ממאסרו בכלא הרוסי, ובכך שוחררה תורת החסידות מכלאה. עם השנים הפך חג זה לאהוב במיוחד על כלל הציבור, אשר לא מחמיץ הזדמנות לקחת חלק בתורת החסידות וכן, להקדיש תשומת לב מיוחדת לניגונים המוכרים והמושרים בכל בית יהודי. הפסטיבל מתקיים זו השנה ה-9. וכולל סדר יום עמוס ומגוון: התוועדויות, שיעורים, מופעים מוזיקליים וכן, את יריד ספרי חסידות - הגדול בעולם. הפסטיבל יתקיים בימים ראשון עד רביעי, י"ז-כ' כסלו, והמארגנים צופים כי יגיעו למעלה משישים אלף משתתפים מכל רחבי הארץ, מכל שכבות הגיל והמגזרים. 

צמאה

צמאהצילום: מאיר אלפסי

צמאה

צמאהצילום: מאיר אלפסי

מופע הפתיחה שהתקיים אמש (ש'), הביא לבמה את אברהם פריד, שולי רנד ואביתר בנאי, אשר הופיעו יחד ולחוד, עם שירים שלהם, וניגונים חסידיים. הניגונים השקטים סחפו את הקהל לשירה אדירה, ואלו הקצביים, לא השאירו כמעט אף אחד מיושבי האולם על הכיסא. מי שהצטרף השנה למופעים הוא אחיינו של אביתר, נועם בנאי, בנו של מאיר ז"ל, אשר הקליט לכבוד החג את הניגון "אתה אל מסתתר". ניכר היה כי בנאי הצעיר אינו מורגל בשירה אל מול קהל נפרד ונלהב, אך מצד שני, החיבור לקהל היה מיידי, והקהל הצטרף בהתרגשות לשירה.

בנוסף לאיכות המוזיקלית, הוקרנו במקביל על כל קירות האולם, יצירותיה של האמנית אורית מרטין. אשר עברו עיבוד ווידאו מיוחד לקראת האירוע, וקיבלו חיים ותנועה בליווי אפקטים מרשימים, כך שהקהל קיבל חוויה מקיפה, בנוסף לזו שהתרחשה על הבמה, והוסיפה לאווירה כולה.

צמאה

צמאהצילום: מאיר אלפסי

צמאה

צמאהצילום: מאיר אלפסי

צמאה

צמאהצילום: מאיר אלפסי

צמאה

צמאהצילום: מאיר אלפסי

אם לסכם את החוויה, ניתן לומר בהחלט כי המוסיקליות של הזמרים והחיבור האישי שלהם לתניא היה ניכר בכל ניגון וניגון. אי אפשר היה שלא לחוש כי שירתם בקעה עמוק עמוק מבפנים, וגם הם כמובן הצטרפו לריקודים, קפצו והשתוללו גם על הבמה, וגם עם הקהל. הנשמה שבשירים הרימה את כל מי שהיה באולם לגבהים חדשים. ואין ספק, כי בהסתמך על מה שהתרחש באולם, העם צמא לצמאה.