האזינו: שולי רנד מבצע את הניגון "הנשמה יורדת"

הזמר והיוצר שולי רנד העמל בימים אלו על דיסק משלו, והתפנה לחדש את הניגון החב"די הוותיק "הנשמה יורדת", בביצוע ובעיבוד ישראלי – עכשווי, בהפקתו המוזיקלית של נאור כרמי.

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/18 19:42 יד בחשון התשעט

האזינו: שולי רנד מבצע את הניגון "הנשמה יורדת"
שולי רנד - הנשמה יורדת, צילום: צילום מסך מיוטיוב

זו הפעם השלישית בה רנד לוקח חלק בפרוייקט "צמאה", זאת לאחר שביצע בפרויקטים קודמים את השירים "והיא שעמדה" ואת "בך בטחו אבותינו".

"כששמעתי את הניגון הזה מאוד רציתי לשיר אותו. חשבתי שאני מבין את השיר כי הוא קרוב אלי", מספר שולי. "הניגון הזה הוא ניגון מופלא של נחמה לנשמה המבוהלת שצריכה להיאסף ממקומה הבטוח בעולם של גן עדן אין קץ, ולרדת לתוך גוף שהיא לא מכירה. היא יודעת ומשוכנעת שהוא לא ידע להתייחס אליה בכבוד הראוי לה. השיר מנחם את הנשמה ואומר לה שאותה ירידה, אותו כאב כדאי לה כי הוא לצורך עליה גדולה שלה".

פרוייקט צמאה צמח כסדרת הופעות המוניות, התוועדויות מוזיקליות שהן חלק מאירועי י״ט כסלו - ראש השנה לחסידות, הנחגג מדי שנה בבנייני האומה, בירושלים. הפרוייקט, המפגיש חומרים וניגונים חסידיים עם יוצרים מכל הקשת התרבותית היהודית-ישראלית, זכה להצלחה יוצאת דופן והוליד סדרה של אלבומים ייחודיים שהגיעו למעמד של אלבומי זהב ופלטינה, לצד ערוץ יו-טיוב מצליח.