5 הצעות לאחסון וסדר יעיל בבית - חלק א'

מסדרים כרגע את הבית? ממיינים חפצים, זורקים את הלא רלוונטיים, אך עדיין לא יודעים היכן ואיך לאחסן את השאר? בכתבה הבאה תקבלו מספר רעיונות שיסייעו לכם בעניין

חדשות כיפה דנית הרוש - מעצבת פנים 29/03/20 19:57 ד בניסן התשפ

5 הצעות לאחסון וסדר יעיל בבית - חלק א'
צילום: shutterstock

עוד לפני שמתחילים לעצב את הבית, שמירת הסדר והאירגון בו הינם חשובים לא פחות. בגדים, כלים, צעצועים, ספרים ועוד.. הם חלק מהחפצים שאנו אוגרים וצורכים במהלך החיים. גם במידה והבית מעוצב בקפידה, במידה והחפצים שלנו יהיו מפוזרים בכל עבר, הקו העיצובי לא יורגש, ותשומת הלב שלנו תוסט לבלגן השורר סביב. 

יישום פתרונות אחסון בבית, יכולים לסייע לנו בשמירה על הבית אסתטי, מסודר ביעילות, ומנוצל עד תום מבחינת שטח האחסון הקיים בו, וכך, העיצוב בו השקענו יודגש ויקבל את המקום הראוי לו. זהו החלק הראשון בנושא, והפעם אכתוב על חללים ריקים בבית, שנוכל להפוך אותם למקומות אחסון. לרובנו יש לא מעט חללים ריקים בבית, חסרי שימוש, ואשר ברגע אחד נוכל להפוך אותם ליעילים ביותר עבורנו.

 

החלל מתחת למדרגות

חלל אשר אינו גבוה במיוחד, מה שלא מאפשר שהייה נוחה תחתיו ומצד שני, שטחו איננו קטן, שטח זה יכול להיות מקום מצוין לאחסון. מומלץ לתכנן עם בעל מקצוע, ולבנות יחידת אחסון שתהיה מנוצלת עד תום ופונקציונלית עבורנו.

אחסון מתחת למדרגות

אחסון מתחת למדרגותצילום: shutterstock

אחסון מתחת למדרגות

אחסון מתחת למדרגותצילום: shutterstock

 

 

החלל מתחת למיטה
במידה וברשותנו מיטה עם ארגז מצעים - מה טוב! במידה ולא, ניתן להשתמש בחלל הקיים מתחת למיטה לאחסון. כמו באופציה הקודמת, ניתן להתייעץ עם בעל מקצוע ולבנות מגירות נוחות ונשלפות לאחסון, נוכל ליצור קו נקי עם המיטה ולשמור על החפצים המאוחסנים בהן מאבק והתיישנות.

אחסון מתחת למיטה

אחסון מתחת למיטהצילום: shutterstock

 

אופציה נוספת וזולה יותר ,היא למדוד את האורך, רוחב, ועומק מתחת למיטה, ולרכוש קופסאות אחסון שיכולות להיות גם מותאמות לעיצוב שלנו וגם פרקטיות. 

אחסון מתחת למיטה

אחסון מתחת למיטהצילום: shutterstock



החלל בין ארונות המטבח העליונים לתקרה

כאשר מתכננים מטבח, רצוי לתכנן את גובה הארונות העליונים עד לתקרה, כך אנו מנצלים שטח אחסון נוסף של הגובה ובנוסף, מונעים הצטברות של אבק מאזור שבדרך כלל לא מתפנים לנקות בתדירות גבוהה.

ניצול חללים

ניצול חלליםצילום: shutterstock


 

החלל שמעל מכונת הכביסה

במידה ומכונת הכביסה שלנו בעלת פתח קידמי, את החלל הפנוי לגובה מעליה, ניתן לנצל. בדרך כלל, כאשר יש מייבש כביסה, נמקם אותו מעל מכונת הכביסה. במידה ואין, או במידה ונבחר לנצל את החלל אשר מעל מייבש הכביסה, ניתן לבנות בעזרת בעל מקצוע יחידת אחסון שתמוקם מעל מכונת הכביסה ובכך ננצל עוד שטח אחסון פונקציונלי.

החלל מעל המכונה

החלל מעל המכונהצילום: shutterstock

 

רהיטים דו שימושיים

חלק מהרהיטים שלנו, מעבר לפונקציה הראשונית אליה נועדו, יכולים להוות גם מקום אחסון נוסף בבית.  קחו לדוגמה ספסל ישיבה, שמתחתיו נוכל למקם מגירות אחסון. או לחלופין, ספסל ישיבה שנפתח וניתן לאחסן בתוכו ציוד. כך קיבלנו גם פונקציית ישיבה, וגם ניצול חלל ריק! גם בהדום נוכל לבצע את אותו השימוש- ישיבה או הנחת הרגליים ומקום אחסון נוסף.

נוכל לעצב את המוצרים הללו על פי מידות וסגנון אישי עם בעל מקצוע, או לרכוש אותם בחנויות.

צילום: shutterstock

צילום: shutterstock

 

בשבוע הבא, אתן לכם מספר רעיונות לשמירה על סדר, ארגון וניצול החלל שבתוך ארונות האחסון שלנו.

 

לתגובות, שאלות, התלבטויות מוזמנים לפנות אלי: danit.harush@gmail.com 

 

לטור הקודם - 5 דרכים יצירתיות וקלות לחידוש מראה הבית