מבחן דרכים - פולקסוואגן גולף

יבואנית פולקסוואגן השיקה מערכת מולטימדיה מקומית חדשה – Connect IT, בדקנו איך היא משתלבת בגולף, ה-מכונית של היצרנית.

חדשות כיפה מוטי שטרן 30/07/18 12:19 יח באב התשעח

מבחן דרכים - פולקסוואגן גולף
פולקסוואגן גולף, צילום: מוטי שטרן

פולקסוואגן גולף פותחה כמחליפת החיפושית המיתולוגית, הדור הראשון שלה הוצג ב-1974 ומאז נחשבה לאמת המידה של מכונית קומפקטית. היא גם הייתה הדגם הראשון של פולקסוואגן שצויד במנוע קדמי מקורר אוויר.
הגולף לדורותיה שמרה על המסורת העיצובית שעברה מדור לדור כך שכל דור חדש מזוהה מיד כגולף.
הדור הרביעי של הגולף הצטיין במיוחד בתא נוסעים איכותי ואבזור עשיר כבר בגרסאות הבסיסיות שבלט במיוחד לאור הספרטניות של תאי הנוסעים של שלושת הדורות שקדמו לו.
בדורות הבאים השתפרו איכות תא הנוסעים והאבזור של הגולף וכמו כל רכב, עם השנים הלכה הגולף ותפחה בכל הממדים.
הדור השביעי והנוכחי של הגולף הוצג ב-2012 ועבר מתיחת פנים משמעותית ב-2017 (ואפילו קיבלה את הכינוי דור 7.5).
כיום משווקת הגולף עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר עם שני הספקים ושתי רמות אבזור: Trendline עם הספק של 125 כ"ס ו-20.4 קג"מ מומנט במחיר המתחיל ב- 131,900 ₪ ו- Comfortline עם הספק של 150 כ"ס ו- 25.5 קג"מ מומנט במחיר המתחיל ב- 143,900 ₪.
הגולף משווקת עם תיבת הילוכים אוטומטית בלבד.
בנוסף, נמכרת גם הגולף בגרסת GTI הספורטיבית עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2 ליטר עם הספק של 230 כ"ס במחיר המתחיל ב- 214,900 ₪.
גרסת רכב המבחן היא Comfortline עם מערכת מולטימדיה הכוללת את מערכת ה-Connect-IT שפותחה ע"י צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסוואגן.

שבעה דורות (וחצי) של הגולף

שבעה דורות (וחצי) של הגולףצילום: מוטי שטרן

 

עיצוב חיצוני

למרות שפירוש המילה "פולקסוואגן" בגרמנית הוא מכונית העם – רכבי פולקסוואגן ובתוכם הגולף נהנים מסטאטוס של כמעט פרמיום. עיצוב הגולף משלב איפוק עם דיוק ותשומת לב לפרטים. לאורך 7 הדורות שימרה הגולף מאפיינים עיצוביים שעברו מדור לדור: קורה אחורית רחבה וסרח (המרחק מציר הגלגל עד קצה הפגוש) קדמי ארוך מהסרח האחורי. בדור השביעי העיצוב מרובע יותר ומאופיין בקווים חדים ומדויקים. לא תמצאו בצד הרכב גימיקים עיצוביים. במתיחת הפנים נוספו בחזית שני פסי כרום, אחד בתחתית הפגוש ובתחתית הגריל הקדמי הצר פס כרום נוסף הממשיך לתוך הפנסים הקדמיים ומשתלב בתוכם. גם בתחתית הפגוש האחורי פס  אשר ביחד עם פנסי ה-LED האחוריים האופקיים והצרים יוצר מראה יוקרתי ומאופק.
רכב המבחן בצבע כחול מטאלי כהה עם חישוקים קלים נאים נראה מצוין ועיצבו עדיין עדכני למרות שעברו כמעט 6 שנים מאז הוצג.

מסורת עיצובית הנשמרת בכל דורות הגולף

מסורת עיצובית הנשמרת בכל דורות הגולףצילום: מוטי שטרן

 

עיצוב פנימי ואבזור

את מערכת המולטימדיה המצוינת של קבוצת פולקסוואגן עם קישוריות Android Auto/Apple CarPlay בגודל 8 אינץ' הספקתי להכיר ולהוקיר בסקודה קודיאק, סקודה אוקטביה (ברמת הגימור סטייל) ובסקודה קארוק.  כמו יבואנים נוספים, גם צ'מפיון מוטורס פיתחו תוסף למערכת המולטימדיה Connect IT מבוסס אנדרואיד הכולל אפיקציות ניווט וחניה כמו Waze ופנגו, אפליקציות מוזיקה שונות ובנוסף גם מסכים הכוללים מידע על מצב הרכב כמו ק"מ מצטבר, מועד הטיפול הבא, הסברים על נוריות אזהרה וכמובן אפשרות להזמין טיפול לרכב במוסכי היבואן ומידע על הטבות.
הגרפיקה של מערכת ה- Connect IT מרשימה מאוד, אך לאור העובדה שבמערכת המקורית יש קישוריות Android Auto/Apple CarPlay – אני לא מוצא סיבה מוצדקת להתקין אותה. המערכת עדיין לא בשלה ואני לא הצלחתי להאזין לרדיו במקביל לניווט באפליקציית ה- Waze של מערכת ה- Connect IT (כאשר בחרתי לנווט באמצעות ה-Android Auto הצלחתי להאזין לרדיו במקביל).
מלבד המולטימדיה, רמת האבזור מכובדת כבר בדגם ה- Trendline  וכוללת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור אחוריים, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold  המאפשרת הורדת הרגל מדוושת הבלמים בעצירה ותאורת ליווי במראות הצד. בדגם ה- Comfortline מתווספים חלון גג חשמלי, חיישני גשם ותאורה, מראה מתכהה נגד סנוור, מערכת KeyLess לפתיחה והנעה ללא מפתח, מושבים קדמיים עם כיוונון גובה וגב תחתון ומשענת אחורית הכוללת פתח לתא המטען המאפשר הובלת מטען ארוך ללא קיפול המושבים האחוריים.
ראוי לציין את היבואן על כך שאבזור הבטיחות זהה בשתי רמות הגימור וכולל בקרת שיוט אדפטיבית, 7 כריות אוויר, מערכת התראת עייפות ואת חסרונה של בקרת סטייה מנתיב ממלאת מערכת Mobile Eye בהתקנה מקומית (הצורך בהתקנה מקומית מאכזב במיוחד כאשר בדגמי סקודה יש מערכות מקוריות בלבד), הגולף קיבלה ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק של EuroNCAP.
למרות בסיס גלגלים קצר של 262 ס"מ המרווח הפנימי מפתיע לטובה וארבעה מבוגרים יישבו בה בנוחות. תא המטען גדול יחסית לרכבי האצ'בק ונפחו עומד על 380 ליטר.
רכב המבחן צויד בריפוד מושבים ודיפון בצבע בהיר אשר בשילוב  עם האור הרב שנכנס מהחלונות הגדולים, הדשבורד וחומרי הדיפון הרכים ונעימים למגע והנדסת האנוש המעולה (למעט מתג כיוון המראות הממוקם עד הדלת בכיוון הצד השמאלי וקשה להבין לאן מכוונים את המראה) – יוצרים את אחד מתאי הנוסעים שנעים לשהות בתוכם.

תא נוסעים איכותי, יעיל ומאובזר, נעים לשהות בו

תא נוסעים איכותי, יעיל ומאובזר, נעים לשהות בוצילום: מוטי שטרן

 

יוצאים לדרך

יחידת ההנעה של הגולף ברמת Comfortline  כוללת מנוע .4 ליטר טורבו בנזין המפיק 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ המושגים כבר ב- 1,500 סל"ד אשר בשילוב תיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים ומאפשרים להגיע כבר לאחר 8.2 שניות ל- 100 קמ"ש. נוחות הנסיעה טובה מאוד וכמו בשאר דגמי הקונצרן השילוב בין מנוע הטורבו לתיבה הדו מצמדית מעולה ומאפשר זמינות כוח טובה. אם רוצים להוסיף קצת פלפל – העברה למצב ספורט תקדים את העברת ההילוכים ותחדד את תגובות המנוע. כיול מתלי הגולף מאפשר שילוב של נוחות ויציבות המעניקה לנהג תחושת בטחון מירבית בכל תנאי הדרך.
בנסיעה העירונית פונקציית ה- Auto Hold מקלה על ההתנהלות בפקקים, אך בתמרוני חניה העדפתי לבטל אותה לטובת גלישה מדויקת באזורים צפופים. מחוץ לעיר מסייעת בקרת השיוט האדפטיבית לעבור מרחקים ארוכים בנינוחות ותפקודה הוא מהטובים בהם נתקלתי.
צריכת הדלק עמדה על 15 ק"מ לליטר מרשימים.

 יחידת הנעה חזקה וזריזה ואיכות נסיעה מעולה

יחידת הנעה חזקה וזריזה ואיכות נסיעה מעולהצילום: מוטי שטרן

 

סיכום

פולקסוואגן גולף כבר איננה רק מכונית היא אמת המידה למכונית האצ'בק. היא מציעה תא נוסעים איכותי ואפילו מהודר ומאובזר, נוחות נסיעה טובה וביצועים טובים. בדורות הקודמים היא היתה יקרה בכ-10% ממתחרותיה, אך בדור השביעי מחירה הפך לדומה לרוב מתחרותיה, במתיחת הפנים מנוע ה-1.2 ליטר פינה את מקומו למנוע 1.4 ליטר עם 125 כ"ס אשר ביחד עם השיפור באבזור הבטיחות שיפר את האטרקטיביות שלה לעומת מתחרותיה. המתחרות מבית סיאט ליאון וסקודה אוקטביה מציעות יתרונות: מנוע 150 כ"ס במחיר נמוך (ליאון) ומרווח בתא המטען והנוסעים (אוקטביה), אך הגולף עדיפה בעיקר בזכות איכות תא הנוסעים ואבזור הבטיחות (החסר בליאון). הדור השלישי של יונדאי I30 מנסה לנשוף בעורף הגולף וקרוב אליה יותר מאי פעם, מחירו נמוך בכ-7,000 ₪ (וכולל גם צבע מטאלי ללא תוספת תשלום). אך דומני כי למרות הכול, לגולף יש מעמד משלה ולמרות יתרונות מתחרותיה – יש לה קסם וניחוח יוקרה אשר מטים את הכף לטובתה – מבחינתי היא ההאצ'בק העדיפה.

 

לכל מבחני הדרכים של מוטי שטרן