ניהול התקציב המשפחתי לאחר לקיחת משכנתא

במשך שנים רבות חסכתם שקל לשקל והשקעתם כל רגע בעבודה קשה ובמאמץ בשביל להגיע לרגע המיוחל הזה. עכשיו הגיע הזמן לנהל בצורה חכמה את התקציב המשפחתי שלכם לאורך שנים

חדשות כיפה בחסות לאומי 01/11/21 10:37 כו בחשון התשפב

ניהול התקציב המשפחתי לאחר לקיחת משכנתא
איך בונים תקציב משפחתי מאוזן?, צילום: pixabay

מה מגיע אחרי המשכנתא?

לעתים, עד שמגיעים לרגע שבו לוקחים את המשכנתא ונכנסים לבית החדש, החיים נראים כמו מרוץ עכברים שכל תכליתו היא להגיע לרגע הזה. והנה הגעתם אליו, חתמתם על משכנתא וקיבלתם סוף סוף את המפתחות לבית החדש שלכם, עליו חלמתם לאורך שנים רבות. מה קורה עכשיו? עכשיו צריך להתחיל לחיות בבית הזה, ועכשיו מגיעות עוד הרבה מאוד הוצאות. החל מהוצאות על ריהוט ומכשירי חשמל, דרך הוצאות על חשבונות וארנונה וכלה בהוצאות יום יומיות שפתאום הופכות להיות גדולות יותר (על אחת כמה וכמה ככל שהמשפחה גדלה והילדים גדלים). עם המצב הזה בדיוק משפחות צעירות רבות לא מתמודדות בצורה נכונה מספיק, וחשוב לדעת כיצד לנהל את התקציב המשפחתי גם ובמיוחד אחרי שלוקחים את המשכנתא.

קודם כל – לעבוד בצורה מסודרת

הצעד הראשון של ניהול חכם של תקציב משפחתי הוא עבודה מסודרת ומדודה. מרגע זה והלאה, אין הוצאה שאתם לא יודעים בדיוק כמה עולה לכם וכמה צריכה לעלות לכם. אנחנו ממליצים ליצור טבלת שליטה (אם כי יש אפליקציות שמיועדות למטרה הזאת היום) שבה אתם מפרטים כל הוצאה שוטפת וכל הוצאה גדולה שצפויה לכם לאורך חודשים קדימה. תשוו את זה להכנסות הצפויות שלכם, ותדעו כמה אתם יכולים להוציא ואיפה אתם צריכים לצמצם. חשוב לחשוב על כל פרט, החל בהוצאות שוטפות על מזון או רכב וכלה ברכישה של הריהוט והמכשירים בבית.

מתי נכון להתחיל להשקיע את הכסף?

השלב הבא, אחרי שיוצרים סדר ומצליחים לארגן את ההוצאות השוטפות, הוא לחשוב מה עושים עם הכסף. אם נשארה לכם יתרה מסוימת בסוף חודש (כמו שאמורה להישאר לכם כשאתם עובדים מסודר), אתם צריכים לחשוב איך להפוך את הכסף הזה לעוד כסף. עם זאת, משפחה צעירה עם משכנתא חדשה לא יכולה לקחת סיכונים גדולים מדי בהשקעות שלה, וחשוב שתשקיעו בצורה חכמה עם אפיקים סולידיים בסיכון נמוך יחסית בשלב זה. בכל מקרה, אנחנו מציעים להיכנס לעולם הזה מהר – אם הגעתם ליציבות כלכלית חודשים ספורים לאחר לקיחת המשכנתא, אז אין מה לחכות.

כדאי לבדוק אפשרויות של מחזור המשכנתא באופן תקופתי

עוד דבר שכדאי מאוד לחשוב עליו הוא שינוי התנאים של המשכנתא באופן תקופתי, במידה והדבר מתאפשר מול הבנק ממנו לקחתם אותה. אם ניתן לבצע שינוי (מתוכנן מראש או לאחר תקשורת מול הבנק) בריביות ובתנאי הפירעון, שיהלום את הנקודה שבה אתם נמצאים שנתיים או חמש שנים לאחר לקיחת המשכנתא כשהוותק בעבודה גדל והשכר עולה – זו בהחלט החלטה נבונה.

ניהול מאוזן של התקציב המשפחתי יאפשר לכם רווחה אחרי שהגעתם לנחלה

אחרי שהגעתם לנקודה שבה אתם קונים את דירה החלומות שלכם, אתם צריכים להגיע לנקודה שבה אתם יכולים לנוח וליהנות מפרי עמלכם. את זה לא תצליחו לעשות ככל שתרדפו באופן קבוע אחרי תשלומי המשכנתא ותחיו בחרדה מחוסר יכולת לעמוד בהם – ולכן חשוב מאוד שתעבדו בצורה מסודרת, תנהלו את הוצאות משק הבית שלכם בחוכמה, ותגיעו לרווחה ולא רק לנחלה.

 

כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל