כמה עולה דירה בקפריסין? יצאנו לבדוק...

רבים מאלו שמחפשים השקעת נדל״ן מניבה בחו״ל שוקלים את קפריסין כיעד פוטנציאלי – אך כמה עולה דירה בקפריסין? ומה צריך לקחת בחשבון לפני שמשקיעים בנכסים במדינה?

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף thisiscyprus 08/04/24 11:41 כט באדר ב'

כמה עולה דירה בקפריסין? יצאנו לבדוק...
המרינה החדשה בלימסול, קפריסין, צילום: Konstantin Tronin,Shutterstock

רבים מאלו שמחפשים השקעת נדל"ן מניבה בחו"ל שוקלים את קפריסין כיעד פוטנציאלי – אך כמה עולה דירה בקפריסין? ומה צריך לקחת בחשבון לפני שמשקיעים בנכסים במדינה? בשורות הבאות נסקור בקצרה את שוק הנדל"ן הקפריסאי, ונספק מידע חיוני על מחירי הנכסים באי השכן.

מגמת מחירי הנדל"ן בקפריסין בשנים האחרונות

שוק הנדל"ן המקומי מאופיין במגמות צמיחה חיוביות, עם עליות ממושכות במספר העסקאות, התחלות הבנייה ומחירי הנכסים והשכירויות. ברבעון הראשון של שנת 2023, מחירי הנכסים ברחבי קפריסין עלו בשיעור של 3.1% לבתים צמודי קרקע, 12.3% לדירות ו-3.1% לבתי נופש. גם בגזרת הנכסים המסחריים נרשמה צמיחה, עם עלייה של כ-2.4% למשרדים ו-1.8% למחסנים לוגיסטיים.

בראייה שנתית כוללת, ב-2023 חלה עלייה של כ-11% במחירי הנכסים ברחבי האי, ונרשמה תשואה הממוצעת של 7.7% על השקעות נדל"ן. על פי התחזיות, התשואה הממוצעת על השקעות נדל"ן במדינה בשנת 2024 צפויה לעמוד על בין 6% ל-10%.

מה חשוב לקחת בחשבון לפני רכישת דירה בקפריסין?

כמו כל השקעה, הבחירה בנכס לרכישה בקפריסין צריכה לעמוד בקנה אחד עם היכולות הכלכליות ופרופיל ההשקעה האינדיבידואלי של הקונה. מלבד מחיר הנכס עצמו, חשוב לקחת בחשבון הוצאות נלוות בגין שכר טרחה לעורכי דין ואנשי מקצוע שונים, אגרות ומיסים, עלויות תחזוקה וניהול הנכס וכדומה.

כמו כן, יש לקחת בחשבון עלויות אפשריות בגין שיפוצים ותיקונים בנכס, בהתאם לסוגו ולמצבו. עם שקלול מחושב ונכון, רכישת דירה בקפריסין יכולה להוות השקעה משתלמת שתניב תשואות תקופתיות נאות בגין דמי השכירות ורווח משמעותי בגין השבחה ועליית ערך.

אז כמה עולה נכס בקפריסין?

על אף גודלה הקטן יחסית, מחירי דירות בקפריסין נעים על פני טווח רחב למדי. ניתן למצוא באי דירות בעלות של פחות מ-100 אלף יורו, דירות בטווח שבין 100 ל-500 אלף יורו ולצד זה גם נכסי יוקרה במיליון יורו ויותר.

מחירי הנכסים בקפריסין מושפעים ממספר פרמטרים:

מיקום הנכס: עלות נכס בערים המרכזיות ובעיירות הנופש המפורסמות באי, למשל פאפוס, לרנקה, ולימסול, תהיה גבוהה ביחס לנכסים בערי פריפריה מרוחקות יותר ותיירותיות פחות. עם זאת, חשוב לציין שרכישת נכס באזור ביקוש בקפריסין יאפשר הכנסה יציבה יותר מדמי השכירות.

סוג הנכס: קפריסין מציעה מגוון ורסטילי של נכסים למכירה, לרבות דירות בבניינים באזורים האורבניים, בתים צמודי קרקע באזורים הכפריים יותר, ואף וילות יוקרה בפרויקטים חדשים ונוצצים באזורי ביקוש.

מצב הנכס: מלבד מיקום וסוג הנכס, כמובן שגם מצב הנכס ישפיע על המחיר. ניתן למצוא ברחבי האי נכסים עתיקים מתחילת המאה, וביניהם כאלו שעברו שיפוץ יסודי או כאלו שזקוקים לשיפוץ שכזה. לחילופין, ניתן למצוא נכסים חדשים בבנייה מודרנית, או לרכוש דירות על הנייר שעוד טרם נבנו. טיב ואיכות המתקנים והתשתיות של ובקרבת הנכס גם כן ישפיעו על המחיר.

עלות דירה בקפריסין - ובכן, מחיר ממוצע למ"ר של דירה בקפריסין עומד על כ-2,350 יורו. כמובן שהמחיר משתנה בין הערים, העיירות והכפרים השונים במדינה.

טווחי מחירים של נכסים בקפריסין לשנת 2024:

דירת סטודיו עד 2 חדרים: 120 עד 250 אלף יורו

דירת 3 חדרים: 140 עד 350 אלף יורו

דירת 4 חדרים: 170 עד 500 אלף יורו

בית פרטי / וילה: 300 אלף יורו עד מיליון יורו

פירוט מלא של המחירים לפי סוג ועיר ניתן למצוא גם במחירון באתר הזה.


בשיתוף thisiscyprus