"העיקר זה להקשיב": המוקד שנותן מענה לבני משפחותיהם של מתמודדי נפש

מוקד חדש של קואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש ייתן מענה דווקא לבני משפחותיהם של המתמודדים. "יותר קל לשמוע מישהו שמדבר את השפה שלך" אומר אחד ממקימי המוקד, שמופעל בידי אנשים שחוו חוויות דומות בעבר ועתה נרתמים לעזור

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף קואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש 09/07/23 21:57 כ בתמוז התשפג

"העיקר זה להקשיב": המוקד שנותן מענה לבני משפחותיהם של מתמודדי נפש
צילום: קואליציית הארגונים הדתיים לבריאות הנפש

אחת הבשורות הגדולות בכל הנוגע לאתגרים של מתמודדי הנפש, היא הפתיחות שנוצרה בשנים האחרונות בנושא שבמשך שנים היה נושא מושתק וכזה שלא מדברים עליו. על אף האתגרים, גם הציבור הדתי עשה התקדמות גדולה בנושא כשאחד הגורמים המובילים את השיח בנושא הוא קואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש שהקימה ורד מזומן-אביעד שמשמשת כמנכ"לית ולצידה הרב יובל שרלו שמשמש כיו"ר העמותה.
לפני שבוע נעשה צעד נוסף בתחום עם פתיחתו של מוקד התמיכה לבני משפחותיהם של מתמודדי נפש, שמלווה ע"י אלישבע רז, פסיכולוגית.

המוקד, בו מתנדבים אנשים בעלי ניסיון בתחום שעברו התמודדות דומה, נפתח על מנת לתת מענה דווקא לבני משפחותיהם של מתמודדי הנפש, שבאחת עולמם התשתנה. משה, אחד ממפעילי המוקד מסביר את חשיבותו של המוקד: "אחד הקשיים הגדולים בעולם הזה, זה הלבד, אין לך את מי לשתף ואתה לא יודע למה לצפות" הוא מסביר, "אז עלה הרעיון שמי שכבר היה שם אולי יוכל לסייע".

"למשפחה דתית יש עוד לא מעט אתגרים"

"הנקודה המרכזית זה להקשיב" הוא מסביר על פעילות המוקד, "אני חושב שזה רוב הצורך הראשוני, עם הזמן יש יותר מידע ויותר התמקצעות ויותר הכוונה אבל זה בעצם על התחושה הזאת שאתה לבד ואף אחד לא מבין מה עובר עליך ומה יהיה איתך, אבל בעצם יש אנשים שכבר חוו את זה והם יכולים להקשיב ולעזור".

המוקד החדש שנפתח

המוקד החדש שנפתח צילום: ללא

משה מסביר מדוע המוקד נפתח דווקא לבני משפחותיהם של מתמודדי הנפש: "לבן המשפחה שרוצה לדבר עם מישהו שהיה שם, יש פחות אפשרויות". הוא מעלה נושא חשוב נוסף, האתגרים הנוספים שעוברים על בני משפחותיהם של מתמודדי נפש מהציבור הדתי והחרדי: "הקושי של משפחה שמתמודדת עם האתגר כזה הוא גדול, אז למשפחה דתית יש עוד לא מעט אתגרים נוספים", הוא מביא כדוגמא את נושאי השבת והכשרות במחלקות האשפוז השונות ומסכם: "יותר נוח וקל לשמוע מישהו שמדבר את השפה שלך".

ורד מזומן אביעד מייסדת העמותה אומרת: "אני חושבת שהמוקד מהפכני בכך שזה המוקד הראשון שהורים תומכים בהורים און ליין. התקווה שלי היא שנשמש תמיכה להורים שנמצאים פעם ראשונה מול השבר של חייהם, אני כאמא חיפשתי לדבר עם אמא שעברה את אותם הדברים רציתי לשמוע שיהיה בסדר שנצליח שנמצא את הדרך לחיות לצד החולי והכאב".

מפגש הסיום של הכשרת המוקדים

מפגש הסיום של הכשרת המוקדים צילום: קואליציית הארגונים הדתיים לבריאות הנפש

מחזור שני של מוקדנים יוצא לדרך

המוקד שפועל כבר שבוע, סייע ללא מעט אנשים כשלפעמים עצם השיח עם בן אדם שמקשיב מהעבר השני, תרם רבות. בימים אלו יוצא לדרך הקורס השני של מוקדני קו התמיכה והוא יכלול תשעה מפגשים בני 4 שעות, במהלכו לומדים את כל מה שצריך: הקשבה, ידע וגם סימולציות. המעוניינים לפנות למוקד יכולים לעשות זאת גם במייל כאשר המוקדנים נותנים מענה לבקשה בזמן פעילות המוקד. בנוסף ישנו את אתר האינטרנט בכתובת: www.cbh.org.il, שם יש כפתור של קבלת עזרה, כשאפשר גם להצטרף לקבוצת וואטסאפ של משפחות מתמודדי הנפש.

שעות פעילות המוקד

המוקד פתוח בימים א' - ה' בין השעות: 16:00-00:00

יום ו' בין השעות: 08:00-12:00

ובמוצאי שבת: מיד לאחר צאת השבת ועד 00:00.

פרטים נוספים באתר המוקד


בשיתוף קואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש