לכבוד יום ירושלים - בית הציונות הדתית מצדיע לעשרות ארגונים במגזר הדתי

מוסף מיוחד הושק בסוף השבוע על ידי המרכז החינוכי והחוויתי "בית הציונות הדתית" | יו"ר המועצה הציבורית מאיר בן שבת: "ריבוי הדעות והגוונים חיוני ליצירת חברה תוססת ומתפתחת. יש הכרח ב'עוגן' שמושך, קושר ומחבר את כולם"

חדשות כיפה תוכן שיווקי 18/05/23 21:36 כז באייר התשפג

לכבוד יום ירושלים - בית הציונות הדתית מצדיע לעשרות ארגונים במגזר הדתי
צילום: ברוך גרינברג

 

במוסף מיוחד שהושק בסוף השבוע על ידי המרכז החינוכי והחוויתי "בית הציונות הדתית" בכפר הרא"ה, התכנסו עשרות מוסדות, ארגונים וגופים שיונקים את הכוח לעשייה מערכיה של הציונות הדתית לפרויקט הצדעה ענק למגזר הדתי לאומי.

לצפייה במוסף המלא >>>

מצדיעים בבית הציונות הדתית ל- 80 גופים

במוסף, שהופץ במאות אלפי עותקים, מצדיעים בבית הציונות הדתית ל- 80 גופים בהם ארגוני הגג של מוסדות החינוך, תנועות הנוער, מפעלים חברתיים, עמותות חסד ותנועות ההתיישבות. מוסף ההצדעה המיוחד בחר בשלל ארגונים מוכווני דרך ליצור זהות מגזרית משותפת ולשמש חותמת לקיומו של המגזר הציוני־דתי, לתרומתו לחברה הישראלית ולשאיפתו להימצא בליבת העשייה במדינת ישראל.

בנוסף למידע המקיף על הארגונים הנבחרים, כולל מוסף ההצדעה כתבות צבע נרחבות העוסקות בשאלת זהות תנועת הציונות הדתית כיום ובעבר, ועל האתגרים העומדים בפניה בעתיד. המוסף מופץ בתפוצה של מאות אלפי עותקים בנקודות החלוקה ויהיה זמין גם בגרסה דיגיטלית באתר "בית הציונות הדתית" שתאפשר לקרוא ולעיין בגיליון בנוחות גם מהנייד והמחשב בבית.

צילום: ברוך גרינברג

,בית הציונות הדתית" בכפר הרא''ה הוא מרכז חינוכי המספר את סיפורה של הציונות הדתית שהשפיעה ומשפיעה על ישראל כתנועה רעיונית וכציבור באופן חסר תקדים מאז קום המדינה ועד היום. המרכז נפתח בחנוכה לסיורים לקהל הרחב ופועל מתוך גישה ממלכתית וא-פוליטית המבטאת את המגוון הרחב של הזרמים בתוך הציונות הדתית. לצד מרכז המבקרים עוסקים במרכז גם בדילמות המעסיקות את הציבור הדתי לאומי, במחקרים ובאתגרים הניצבים לפתחה של הציונות הדתית.

"בית הציונות הדתית רואה חשיבות רבה במטרתו לשמש בית גדול ומאחד לכלל הציבור הציוני דתי"

מאיר בן שבת יו"ר המועצה הציבורית של בית הציונות הדתית: "ירושלם הבנויה כעיר שחוברה לה יחדיו - עיר שהיא עושה כל ישראל לחברים (ירושלמי, חגיגה ג:ו)" ירושלים לא נתחלקה לשבטים, שייכת היא לכולם.  ריבוי הדעות והגוונים והדעות בעם חיוני ליצירת חברה תוססת ומתפתחת.  לצד זאת ואולי דווקא משום כך, יש הכרח בקיומו של 'עוגן' ערכי קבוע ונצחי, שמושך, קושר ומחבר את כולם.  יש בה בירושלים תשובה לתהיות על הזהות ועל היעוד, על החזון ועל הערכים, על דברים שבין אדם למקום ועל היחסים שבין אדם לחברו ובין קבוצה לרעותה. בחרנו להוציא את מוסף בית הציונות הדתית ביום חגה של ירושלים, בשבח והודיה על שזכינו ומתוך תפילה - יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ".

צילום: ברוך גרינברג

פיני אפרתי מנכ"ל בית הציונות הדתית: "האם עדיין קיים מגזר ציוני-דתי? בשנים האחרונות דנו בשאלה זו במרחבים רבים. 'בית הציונות הדתית' שקם לאחרונה בכפר הרא"ה עוסק בסוגיה זו באופן מובהק, בניסיון לברר את השאלה לעומקה. שמו של המקום מרכז בתוכו את כל המשמעויות שאנו מעוניינים לצקת לתוכו. 'בית' - מקום להתכנסות המשפחה גם כאשר ילדיה שונים. מעכשיו יש לנו בית מאחד ומגבש, דן ומברר. 'הציונות הדתית' - לבירור הזהות, ההשתייכות לתנועה הציונות והשמירה על קיום המצוות. בית הציונות הדתית רואה חשיבות רבה במטרתו לשמש בית גדול ומאחד לכלל הציבור הציוני - דתי".

לצפייה במוסף המלא >>>