הוצאת דיבה באינטרנט

רשת האינטרנט, חוללה מהפכה בדרך בה אנו מתקשרים ומשתפים מידע אחד עם השני. ננסה להבין מהי הוצאת דיבה באינטרנט, אילו צעדים אתם יכול וצריכים לנקוט כדי להגן על שמכם הטוב

חדשות כיפה תוכן שיווקי 28/02/23 09:34 ז באדר התשפג

הוצאת דיבה באינטרנט
הוצאות דיבה - , צילום: CANVA

רשת האינטרנט, חוללה מהפכה בדרך בה אנו מתקשרים ומשתפים מידע אחד עם השני. עם זאת, היא גם יצרה פלטפורמות חדשות ומתוחכמות המוות כר פורה להשמצות וחיסול חשבונות. הוצאת דיבה באינטרנט בכלל וברשתות השונות בפרט עלולה להזיק במיוחד, שכן הצהרות כוזבות עלולות להתפשט במהירות ובקלות לקהל רחב וחמור מכך להתקבע ולהתממשק עם מנועי החיפוש השונים. אם נפלתם קורבן להשמצה מקווננת, חשוב להבין את האפשרויות המשפטיות העומדות לכם. במאמר זה, ננסה להבין מהי הוצאת דיבה באינטרנט, אילו צעדים אתם יכול וצריכים לנקוט כדי להגן על שמכם הטוב והמוניטין שצברתם במשך השנים ומתי חשוב לפנות ולהיוועץ עם עורך דין מומחה להוצאת דיבה.

למידע נוסף על הוצאת דיבה באינטרנט ופלטפורמות נוספות לחצו כאן - lawdesk מרכז מידע ללשון הרע והוצאת דיבה.

מהי "הוצאת דיבה באינטרנט"? כיצד היא שונה מהוצאת דיבה רגילה?

לשון הרע באינטרנט מתרחש כאשר מישהו מפרסם עליכם במישרין או בעקיפין אמירות כוזבות חסרות כל בסיס. אמירות אשר עלולות לפגוע בשמכם, להשפיל אתכם ולייחס לכם מעשים והתנהגויות אשר לא קרו בעולם המציאות. הפרסום יכול להתבצע בצורות שונות מגוונות לדוגמא: פרסום פוסט, פרסום סטורי, השארת ביקורות במנועי החיפוש השונים, פרסום מאמרים פוגעניים, פרסום בלוגים, פרסום תגובות פוגעניות באתרים שונים ובעת האחרונה בית-המשפט העליון קבע שגם שיתוף של מלל פוגעני עולה כדי לשון הרע.

מי נושא באחריות על פרסום דיבה ברשת האינטרנט?

בצורה כללית ומבלי לרדת לדקויות שבחוק, בפקודת הנזיקין ופסיקת בתי-המשפט, מי שמפרסם פרסום שרק עלול לפגוע בשמכם חב באחריות לפי חוק איסור לשון הרע, מלבד המפרסם הישיר גם המשתף והמעוול על דרך המחדל יכולים לחוב באחריות בגין פרסומי לשון הרע ברשת האינטרנט. מעוולים על דרך המחדל יכולים להיות מנהלי קבוצות שנתנו במה להשמצות פרועות בפלטפורמה שבשליטתם כמו גם בעלי הפלטפורמות הגדולות כגון: גוגל ופייסבוק.

מה אפשר לעשות אם הוכפשתם באינטרנט?

אם נפלתם קורבן להשמצה בעולם המקוון, הצעד הראשון הוא לתעד את הפרסום המשמיץ. בצעו צילומי מסך או מפורטים של הפוסטים המשמיצים כולל התגובות שנלוות להם. חשוב לתעד את התאריך בו פורסם הפרסום המשמיץ ואם אפשר גם את השעה. עוד חשוב לתעד את המשתמש שפרסם את אותו פרסום משמיץ ואסור. אם הפרסומים המשמיצים נמצאים ברשתות החברתיות כמובן ניתן לדווח עליהם באמצעות הכלים האוטומטיים הקיימים בכל אחת מהרשתות אך קודם לדיווח חשוב לתעד את הפרסום בדקדוק.

האם ניתן להסיר תוכן משמיץ ופוגעני?

כמובן שאפשר להסיר תוכן כזה, אבל ברוב המקרים, מדובר בתהליך קשה וארוך. בהתאם לאתר או לפלטפורמה, ייתכן שתוכלו לדווח על התוכן ולבקש להסיר אותו. אם האתר או הפלטפורמה אינם מוכנים להסיר את התוכן, ייתכן שתצטרכו לנקוט בצעדים משפטיים. עו"ד לשון הרע יוכל לשקף לכם נכונה את מצבכם ולעזור לכם לבצע את הפעולות הנכונות שיובילו להסרה המהירה ביותר של התוכן המשמיץ.

אילו צעדים משפטיים ניתן לנקוט בשל הוצאת לשון הרע באינטרנט?

אם נפלתם קורבן להוצאת דיבה ברשת האינטרנט, תוכלו לנקוט בשורה של מהלכים משפטיים שמקפלים בתוכם דרישה לקבל פיצוי עבור הפגיעה בשמכם הטוב ובמוניטין שצברתם במשך השנים. עורך דין הוצאת דיבה מנוסה יעזור לכם להבין את האפשרויות המשפטיות שעומדות לכם  תוך שהוא פועל להשיג עבורכם את התוצאה הטובה ביותר במינימום זמן.

הוצאת דיבה באינטרנט - המסקנה

לשון הרע באינטרנט יכול להיות עניין חמור שעלול לפגוע במוניטין שלכם ואפילו לסכן את הקריירה. אם נפלתם קורבן להשמצה ברשתות, חשוב להבין את האפשרויות המשפטיות שעומדות בפניכם ולנקוט בצעדים כדי להגן על האינטרסים שלכם. מתיעוד הפרסום המשמיץ דרך דיווח נכון ויעיל למנהלי/בעלי הפלטפורמה במטרה להסיר את הפרסום וכמובן נקיטת ההליך המשפטי הנכון כנגד המשמיץ. עורך דין הוצאת דיבה מנוסה יוכל לעזור לכם לנווט את ההליך המשפטי ולפעול להסרת התוכן המדובר, כמו כן גם לדרוש את הפיצויים המתאימים למקרה שלכם. רק עם ייצוג משפטי נכון ומקצועי, תוכלו להגן על המוניטין שלכם ולמקסם את התוצאות המשפטיות שלכם.