סכנות בכבישים: מהן עבירות התנועה הנפוצות

כדי להימנע מהסכנות הרבות שאורבות לנהגים במדינה, חשוב להקפיד על חוקי הנהיגה וכללי התעבורה. נהגים לא מעוניינים לאבד את רישיון הנהיגה שלהם בגלל החמרת הענישה בשנים האחרונות, אך הסכנות בכבישים אינן נעלמות

חדשות כיפה תוכן שיווקי 08/02/22 18:09 ז באדר א'

סכנות בכבישים: מהן עבירות התנועה הנפוצות
תאונת דרכים, צילום: freepik

סכנות רבות אורבות למשתמשים בכבישים ובדרכים של מדינת ישראל, וכדי להימנע מהן חשוב להקפיד על חוקי הנהיגה וכללי התעבורה. נהגים לא מעוניינים לאבד את רישיון הנהיגה שלהם בגלל החמרת הענישה בשנים האחרונות, אך הסכנות בכבישים אינן נעלמות, ומי שפועל בניגוד לתקנות התעבורה ונתפס בעשותו עבירת תנועה כזו או אחרת צפוי לעונש. 

כדאי לדעת כי בתחום הבטיחות בדרכים ידוע כי הגורם המכריע לסכנות בכבישים ולתאונות הקטלניות הוא הגורם האנושי, כלומר המשתמשים בדרך, ובהם נהגי משאיות ואוטובוסים, נהגי רכב פרטי ורכב דו גלגלי, הולכי רגל ועוד. 

נתונים סטטיסטיים עדכניים

סקר שפורסם לאחרונה על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מגלה כי שלוש עבירות התנועה החמורות ביותר שגורמות לסכנה משמעותית לחיי אדם בכביש הן אי ציות לרמזור אדום, אי ציות לתמרורים וסטייה מהנתיב בזמן נהיגה. 

על פי נתוני הלמ"ס ומשרד התחבורה עולה כי מדד תאונות הדרכים עם נפגעים ומדד ההרוגים עקב מעורבות בתאונות דרכים נמצא במגמת ירידה בשנים האחרונות, עם זאת בשנתיים האחרונות, למרות הסגרים הממושכים והתפרצות נגיף הקורונה, חלה עלייה מחדש במספר תאונות הדרכים ובכמות הנפגעים בהן. בשנת 2020 דווחו למשטרת ישראל על 10,863 תאונות עם נפגעים, ו-286 תאונות הוגדרו כקטלניות. 

כ-70% מהתאונות הן אירועי התנגשות בין כלי רכב, וכ-22% הן תאונות בהן היו מעורבים הולכי רגל. רוב התאונות מתרחשות בכבישים העירוניים, אך רוב התאונות הקטלניות מתרחשות בכבישים הבין עירוניים. כמו כן, בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בעבירות תנועה חמורות כמו עבירת נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים, עבירת החזקת ושימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה ועבירות מהירות מופרזת.

מהן עבירות התנועה הנפוצות ביותר?

עלפי נתוני הלמ"ס עבירות התנועה הנפוצות ביותר בישראל הן אי ציות לרמזור אדום, נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים, סטייה מנתיב, אי ציות לתמרור, נהיגה במהירות מופרזת, שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה, נהיגה בזמן פסילת רישיון, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל, נהיגה ברכב למרות שרישיון הנהיגה או רישיון הרכב אינו בתוקף ועבירת אי חגירת חגורות בטיחות.

עו"ד תעבורה צורי סבן מסביר לנו שעבירות התנועה הנפוצות ביותר לפי נתוני הסטטיסטיקה הם אי ציות לרמזור אדום, אי ציות לתמרור וסטייה נתיב, עם זאת משטרת ישראל משקיעה את רוב המשאבים והמאמצים באכיפת עבירות מסוג נהיגה בשכרות, נהיגה במהירות מופרזת ושימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה. לכן ציבור הנהגים בישראל מתלונן על האכיפה המגמתית של משטרת ישראל, ויש הטוענים כי המשטרה אוכפת בעיקר עבירות תנועה המהוות עבורה מקור לא מבוטל להכנסות בגלל הקנסות הכבדים.

הסתבכתם? מה הלאה ואיזה עורך דין תעבורה באמת יכול לסייע לכם?

עבירות תנועה הן חלק בלתי נפרד מחיי הנהגים, ורוב הנהגים מקבלים דו"ח בגין עבירה כזו או אחרת בשלב כלשהו. עבירות תנועה עלולות לגרום לנזק כספי משמעותי לנהגים, ומעבר לקנסות בסכומים גבוהים, הנהגים חשופים לעונשים מחמירים כמו שלילת רישיון, העמדה לדין פלילי, פסילה מנהלית. בנוסף, הם צוברים נקודות ומקבלים זימון לקורס נהיגה מונעת. בהתאם לחומרת העבירה והענישה, הנהג עשוי להיענש קשות ולסבול משלילת רישיון לתקופה ממושכת, מזימון למרב"ד ומצורך לעבור מחדש תיאורה וטסט.

אם הסתבכתם עם המשטרה והחוק, ואם זומנתם לבית משפט או שהרישיון שלכם נפסל – חשוב להתייעץ עם עורך דין מנוסה לענייני תעבורה ומרב"ד. עורך דין מקצועי ומנוסה ישמור על האינטרסים שלכם וייצג אתכם מול הרשויות הרלוונטיות, בעזרת הייצוג המשפטי ניתן להקל את חומרת הענישה, לשמור על הרישיון, להפחית נקודות, למצוא לקויות בתפקוד המשטרה ולהביא לזיכוי בבית המשפט ועוד.

עורך דין לענייני תעבורה מכיר היטב את החוקים ומומלץ להיעזר בו במקרים בהם מסתבכים עם עבירות תנועות חמורות או קלות.

הכתבה בסיוע עורך דין צורי סבן, משרד עורכי דין המתמחה בעבירות תנועה מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ובדיני תעבורה. למידע נוסף בקרו באתר: https://www.tsurisaban.co.il.