הצוות של פרגולות ישראל מסביר איך להתקין פרגולות אלומיניום

בישראל יש בממוצע כ-3,300-3,400 שעות שמש ומקשה על ישיבה במרפסת, בחצר או על הגג. הכמיהה לבלות במרחב הפתוח בשילוב הנוכחות המשמעותית של השמש מובילות לצורך בפתרון הצללה - והאופציה הטובה ביותר היא פרגולה מאלומיניום, אז איך בונים אחת? | הפרטים המלאים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/20 21:18 כו באב התשפ

הצוות של פרגולות ישראל מסביר איך להתקין פרגולות אלומיניום
צילום: shutterstock

השמש זורחת מעל ישראל לאורך רוב ימות השנה. בממוצע יש כ-3,300-3,400 שעות שמש בארץ, כשלשם השוואה בניו יורק יש רק 2,500 שעות שמש שנתיות ובפראג, ברלין ולונדון בערך חצי מהכמות שיש לנו. בקיץ הקרינה חזקה במיוחד וכידוע מסוכנת, ולמעשה גם בחורף יש לא מעט ימים שבהם אולי לא חם מאוד אבל השמש בהחלט מקשה על ישיבה במרפסת, בחצר או על הגג. במקביל, ליותר ויותר ישראלים יש מרפסת, חצר או גג שאפשר לנצל כדי לארח חברים ומכרים, או סתם לרבוץ בנחת. הכמיהה לבלות במרחב הפתוח בשילוב הנוכחות המשמעותית של השמש מובילות לצורך בפתרון הצללה - והאופציה הטובה ביותר היא פרגולה מאלומיניום.

לפרגולות אלה עמידות גבוהה במיוחד, וגם המראה שלהן - שכמו האלומיניום עצמו מתאפיין בקווים נקיים ובנוכחות שקטה שמבליטה את היופי מסביב - מהווה יתרון משמעותי. כדי ליהנות מהפרגולה במשך שנים רבות חשוב להקפיד על התקנה מקצועית.

בירוקרטיה לקראת התקנת פרגולה

במקרים הבאים נדרש היתר בנייה כדי להוסיף פרגולה:

  1. כשמתקן ההצללה משתרע על שטח של יותר מ-50 מ"ר.
  2. כשהמתקן תופס יותר מרבע מהשטח הפנוי לבנייה.
  3. הוספת פרגולות אלומיניום למרפסת. 

בכל שאר המקרים אין צורך בהיתר - כך לפי התקנות העדכניות, ששונו ב-2014 במסגרת מה שזכה לכינוי "רפורמת הפרגולות". יחד עם זאת חובה לשלוח אל הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, תוך 45 ימים (ממועד ההתקנה), טופס בשם "דיווח עבודה פטורה מהיתר". את הטופס אפשר למצוא באתר משרד הפנים.

עבור פרגולות בשטח של יותר מ-20 מ"ר חובה לצרף לטופס הנ"ל גם אישור של מהנדס לגבי תקינות העיגון שלה. זהו כמובן גם אינטרס של כל בעל פרגולה - בדיקת המהנדס המנוסה מאפשרת לו לדעת בוודאות שהשימוש במתקן ההצללה בטיחותי לחלוטין. 

תכנון מדויק

הכלל "סוף מעשה במחשבה תחילה" נכון לגבי מגוון רחב מאוד של מצבים בחיים - ובפרט כשמדובר על התקנת פרגולות אלומיניום.

התכנון הקפדני כולל מדידות מדויקות של השטח הפנוי בחצר או על הגג, וגם אפיון מפורט של הצרכים. כך למשל מי שאוהב לארח אנשים רבים זקוק מן הסתם לפרגולה גדולה יותר. על בסיס התכנון ניתן לדעת היכן ימוקמו העמודים שתומכים במתקן ההצללה, ועוד קודם לכן מהו הפתרון הנכון, פרגולה על עמודים או פרגולה תלויה.

הדגש העיקרי הוא ביסוס הפרגולה. בחלק מהמקרים יש צורך לבצע יציקה של בטון כדי שהעמודים התומכים יהיו יציבים. לאחר התקנת העמודים מוסיפים את הקורות העליונות ולאחר מכן את ה"גג".

התקנה של פרגולה בחניה

הוספת פרגולה לחניה נחשבת לפעולה פשוטה יחסית, אבל גם אותה חשוב לתכנן היטב וכמובן לבצע עם מלוא תשומת הלב לכל פרט. המשקל הנמוך של האלומיניום מאפשר בחלק מהמקרים להתקין את הפרגולה גם בלי לתמוך את העמודים בבטון יצוק. זהו יתרון משמעותי כשהמכונית נמצאת במגרש חנייה של בניין משותף, וכשיש צורך בקבלת אישור מהדיירים האחרים.

האם כדאי להזמין איש מקצוע?

פרגולות קטנות יחסית תוכלו להתקין גם בעצמכם, ובתנאי שיש לכם מיומנות בסיסית בביצוע עבודות מהסוג הזה. אין צורך בציוד משוכלל במיוחד - מקדחה איכותית היא הבסיס ההכרחי.

בכל מקרה אחר מומלץ לעבוד מול חברה מנוסה. ישנן לא מעט חברות אשר מציעות גם פרגולות אלומיניום במחיר מבצע וגם התקנה מקצועית. בדרך זו העלות הכוללת לא גבוהה מדי, ואתם זוכים גם בפתרון הצללה מעולה וגם בשקט נפשי מרבי בזכות הידיעה שההתקנה בוצעה ע"י חברה אמינה ותחזיק מעמד שנים רבות מאוד.

המידע באדיבות חברת פרגולות ישראל