מיומנה של נשואה טרייה: אני לא מפסיקה לבכות מאז החתונה

השינויים שעוברות כלות טריות אחרי החתונה מטלטלים ולעיתים אף קשים. המרחק מההורים, כיסוי השיער, והביקורים במקווה. איך אפשר להתרגל להכל? האם אי פעם הכינו אותנו לקראת הזוגיות או המיניות?

בת חן וייל בת חן וייל 11/12/22 12:53 יז בכסלו התשפג

מיומנה של נשואה טרייה: אני לא מפסיקה לבכות מאז החתונה
כלה, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

מיומנה של נשואה טרייה: "התחתנתי לפני חודש ומאז אני מרגישה כאילו עברתי לחיות בכוכב אחר לגמרי. אני ברכת הרים רגשית מטורפת. לא הפסקתי לבכות כל ימי שבע הברכות. בכלל, אני בוכה מלא, מכל שטות. נפגעת. עצבנית מכל פיפס. חברה אמרה לי שזה מהגלולות אבל לא נראה לי שרק בגלל זה. פשוט, אף אחד לא באמת הכין אותי לעולם הזה של הנישואין. בתוך חצי שנה, התארסתי, התחתנתי. עברתי לגור רחוק מההורים שלי, בישיבה באיזה חור.

אני פתאום מכסה את השיער שלי (וזה נראה מזעזע בעיני). ונוסיף על זה את כל הקטע הגופני עם הטהרה, הבדיקות, המקווה וכמובן  - קיום יחסים (חשבתי שזה יהיה פשוט! מסתבר שגם זה ממש מסובך). זה לא שבעלי לא טוב, הוא מקסים, הוא מתוק, אני אוהבת אותו נורא. אבל פשוט קשה לי ואני מרגישה שאני מאבדת את זה. מרגישה כל כך לבד, גם אם אומר למישהו קרוב אלי שזה מה שאני עוברת מיד כולם יחשדו שמשהו לא בסדר עם בעלי.

אולי אני לא באמת מוכנה לנישואין כמו שחשבתי? אבל מה אעשה עכשיו – הרי אנחנו כבר נשואים? איך אצל כל החברות שלי הכל נראה כל כך חלק ונהדר, זה רק אצלנו ככה? אולי יש משהו לא בסדרלמי בכלל פונים"?

האם אי פעם הכינו אותנו לקראת הזוגיות או המיניות?

את המונולוג שלפניכם שמעתי כמדריכת כלות ויועצת זוגית לא אחת ולא שתיים אלא עשרות אם לא מאות פעמים. לפעמים נדמה לי שאנחנו כל כך מכווני מטרה אל עבר החופה שלא תמיד אנחנו חושבים על היום שאחרי. האם אצל כולם "הם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה"?

תחשבו על זה: כדי לנהוג בכביש אנחנו עוברים תיאוריה, שיעורים מעשיים ולאחר מכן טסט. לפסיכומטרי, ללידה, אפילו לקראת כיתה א' יש קורסי הכנה (חלקם אפילו מסובסדים!) והזוגיות מה איתה? האם אי פעם הכינו אותנו לקראת הזוגיות או המיניות? איך להביע אהבה, לבקש סליחה, לנהל קונפליקט, להתמודד עם פערים, ליצור אינטימיות רגשית ומינית?

בעבר, כשחיינו באופן שבטי כל אחת שמתחתנת נכנסה תחת כנפי "מדורת השבט". המבוגרות יותר והמנוסות היו סוללות את הדרך ברכות, מדריכות ומלוות. כיום – כלה יכולה להתחתן ולעבור לצד השני של הארץ בבדידות מוחלטת. למה בדידות? כי בעל, כל כמה שהוא מקסים, הוא לא תחליף להורים או חברות. בעל הוא בעל.

אבל לא אצל כולם השנה הראשונה מאתגרת

נכון. לא אצל כולם. אבל אצל מספיק זוגות השנים הראשונות הן אתגר (בין אם אישי / זוגי / מיני) בכדי שניתן לזה מענה. הרי כל מי שהתחתן יודע שישנם אתגרים. גם אצל הזוגות הכי מאושרים. יש אתגרים מעצם ההפיכה מאחד לשניים. מעצם המעבר המשותף לחיים אחד בתוך השניה (תרתי משמע). אלו אתגרים שקורים באופן טבעי ונורמלי, רק שלא לכולם יש את הכלים להתמודד איתם.

גם אנחנו היינו שם – ועברנו את זה. בסוף הכל עובר.

נכון, בסוף (כמעט) הכל עובר. אבל השאלה היא מה נשאר מאיתנו ומהזוגיות שלנו לאחר השנים שעוברות. השנים הראשונות הן קריטיות לביסוס העתיד הזוגי המשותף וככל שהבסיס יהיה איתן יותר כך זוגות יוכלו להתמודד באופן מיטיבי יותר עם אתגרי החיים.

בדיוק בשביל זה יש מדריכת כלות והדרכה לפני החתונה!

נכון, יש הדרכת כלות. אך בתור מדריכת כלות בעצמי אני יודעת שכל כמה שהרצון טוב, יש גבול לכמה שאפשר לדחוס בתוך תקופת אירוסין קצרה כ"כ. ובכלל, לא כל אחת הולכת להדרכת כלות מלאה, יש כלות שמגיעות למפגש אחד או שניים ולא כל אחת מרגישה בנוח לפנות אל המדריכה שלה לאחר החתונה.

אם ככה, מה אפשר לעשות?

קודם כל, להיות במודעות. אם יש לך אח או אחות, קרוב או קרובת משפחה, חבר או חברה שהתחתנו – לומר להם: לצד השמחה, השינוי המטורף הזה יכול להביא איתו גם אתגרים. זה אל אומר שום דבר עליך או עליכם כזוג. שתדע/י שאת/ה לא לבד. אני כאן ואשמח לעזור לכ/ם כמה שאפשר. אפשר בהחלט להוסיף את הקישור לטור הזה.

ואם את / אתה נשואים טריים – א. לא להסס ללמוד זוגיות ומיניות. יש כיום מגוון של ספרים וקורסים מעולים והמידע נגיש. ב. אל תישארו עם האתגר לבד! מצאו לכם את "מדורת השבט" שלכם, מקום בטוח לפרוק בו חששות ולשאול שאלות מבלי להתנצל (מצורפת הצעה בתחתית הטור). וזכרו – כל מסע, מתחיל בצעד קטן.

בת-חן וייל היא מדריכת כלות, יועצת זוגית ומינית, מנחת סדנאות ומנהלת קהילת "להיות אישה" לנשואות טריות. לתגובות batchen10@gmail.com. להצטרפות לקבוצות הווטסאפ לנשואות צרי קשר במספר 0525445887.