"צורך חשוב": כשהרב קוק קרא לצאת להצביע

לקראת הבחירות המוניציפליות ב-1926 יצאו רבנים בקריאה "להירשם בתור בוחרים לעיריית ירושלים", כך עולה ממסמך שנחשף לאחרונה בבית הרב קוק. ראשי העדות התבקשו לעורר את דעת הקהל לעניין

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/18 15:02 טז באייר התשעח

"צורך חשוב": כשהרב קוק קרא לצאת להצביע
הרב קוק, צילום: ויקיפדיה

"מבקשים בזה מכל הקהל להירשם בתור בוחרים לעיריית ירושלים, למען לא תאבד ממנו הזכות שיש לנו על פי החוק, בתור תושבי ירושלים ואזרחיה", כך נכתב על ידי הרב אברהם יצחק הכהן קוק בפנייה לתושבי העיר לקראת הבחירות המקומיות בשנת 1926. 

קריאת הרבנים לצאת להצביע בבחירות בירושלים

קריאת הרבנים לצאת להצביע בבחירות בירושליםצילום: ארכיון בית הרב קוק

במסמך שנחשף לאחרונה בארכיון בית הרב הקוק, עליו חתומים רבנים נוספים ובהם הרב צבי פסח פרנק, התבקשו ראשי העדות וראשי בתי הכנסיות "לעורר את דעת הקהל לצורך חשוב זה". 

במהלך כנס של מרכז הצעירים בעירית ירושלים שהתקיים אתמול ועסק בשנת הבחירות בעיר, בחר ראש המרכז, אלדד וייל, לפתוח בציטוט מתוך המכתב, שאליו נחשף שעות לפני האירוע. 

וייל התרשם מאוד מהדברים שנכתבו על ידי הרב קוק למרות שהיישוב היהודי היה נתון במציאות מורכבת, שבה ראש העיר והשלטון המרכזי היו בריטים וערבים. לדבריו, דווקא היום כשהשלטון בירושלים הוא ישראלי, אנחנו צריכים להמשיך ולהצביע מכלל המגוון הקיים בעיר ולשמור על זכויותינו.

הכנס, שמטרתו הייתה לעודד את התושבים בירושלים לצאת להצביע, נערך בהשתתפות עשרות פעילים חברתיים. את האירוע הנחה וייל, בוגר ישיבת עתניאל, יועץ ראש העיר ניר ברקת ומנהל הצופים הדתיים לשעבר.

אלדד וייל בכנס מרכז הצעירים בירושלים

אלדד וייל בכנס מרכז הצעירים בירושליםצילום: יאיר דן