השר רפי פרץ: משרד החינוך רתום למאבק באלימות כלפי נשים

שר החינוך נאם בכנס ויצ"ו לציון יום המאבק לאלימות נגד נשים, וסיפר כי הפיץ את מכתב אחותה של מיכל סלה שנרצחה ע"י בעלה לפני כחודש, לכלל בתי הספר, בכדי "לבנות כלים לבל ישנה אירוע נורא מסוג זה במחוזותינו" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/19 12:20 כז בחשון התשפ

השר רפי פרץ: משרד החינוך רתום למאבק באלימות כלפי נשים
הרב רפי פרץ, צילום: ללא

שר החינוך הרב  רפי פרץ נאם הבוקר בכנס ויצ"ו לציון היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים ואמר: "עצם ההגעה לכנס חשובה לי ברמה האישית. לצערי מאז שנכנסתי לתפקיד, נחשפתי בדיוק כמוכם ללא מעט סיפורים קשים סביב מעגל האלימות במשפחה והמחיר הבלתי אפשרי שאנו משלמים על אלימות זו. נושא זה נמצא בראש סדר העדיפויות שלי כשר החינוך,  ולכן בחודשים האחרונים אני מקפיד ללמוד את הנושא לעומק גם דרך התכניות החינוכיות מול אגף שפ"י במשרד החינוך וגם דרך הרגליים,  כי אני מאמין שכדי ללמוד באמת לעומק חשוב ללמוד גם מהשטח. הכנס הזה כאן אמנם באווירה נעימה אבל מדובר בפיקוח נפש והצלת חיים לשמה! הזדעזעתי לראות את הנתונים שפורסמו היום, *38% מהנשים בישראל מעידות שבן זוגן נוהג לקרוא התכתבויות שלהן ללא אישור"

בכנס סיפר השר על סיוריו במעון לנשים מוכות, על ביקורים אצל נוער בסיכון וכן על הפגישה שלו עם לילי בן עמי ומשפחת סלה, לאחר הרצח של מיכל ז"ל. "אני רוצה לשתף אתכם שכשהגעתי לנחם את משפחת סלה, וישבתי עם המשפחה, הביקור הזה ליווה ומלווה אותי עד היום. אין דרך לנחם משפחה שעוברת טרגדיה כזו. פשוט אין. משפחה חזקה שעוברת אירוע כזה מזעזע ומטלטל. אני אומר לכם מהמקום בו אני נמצא היום. על מדינת ישראל וממשלת ישראל, לפעול על מנת למנוע בכל דרך אפשרית, את המקרה הבא ולא להגיע לנקודות הקצה, אלא ללמוד איך ניתן  לזהות סימנים, ולעשות ככל שנוכל כדי למנוע ולזהות את המקרה הבא."

השר עדכן כי השבוע מטעם שפ"י (שירות הפסיכולוגי ייעוצי במשרד החינוך), הופצו ליועצים ולפסיכולוגים, כל מערכי השיעור בנושא אלימות במשפחה. עוד סיפר כי שלח הבוקר למנהלים בכל הארץ את מכתבה של לילי בן עמי על אלימות בבית אחותה. באגרת שהשר צירף למכתב כתב ש"לילי ביטאה את כאבה במכתב שראיתי לנכון לפרסמו, על מנת שנסייע לבנות כלים לבל ישנה אירוע נורא מסוג זה במחוזותינו."

 

באותו כנס נאם גם יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, שאמר: "כולנו קוראים את המספרים המזעזעים אבל צריך לזכור שהסטטיסטיקה היא כלי עבודה ומאחוריה אנשים ונשים.
הגנה היא צורך בסיסי ועמוק של אדם מהמדינה. אנחנו מאוד קשובים לפגיעות ביטחוניות ופחות לביטחון האישי של האזרחים. זה צריך להיות לחם חוקה של המדינה.
עלינו לפעול ב-4 מישורים: חינוך, סיוע, אכיפה והקמת תשתיות הכרחיות לאלו שנפגעו. אסור לתת למציאות הפוליטית לפגוע בנשים והגברים הזקוקים לסיוע. לא יתכן שאפשר בסגירות פוליטיות להעביר מיליארדים וכמה עשרות מיליונים לצרכים כאלו לא יועברו.
אני מכיר סיפורים גם ברמה האישית, והם מטלטלים. אנחנו נהיה מדינה טובה יותר שנציג פתרונות מעשיים לאלימות נגד נשים. רק אז נהיה ראויים לאומץ של הנשים שנמצאות פה ומספרות את סיפורן".