מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

רה"מ ביקש מטרות באיראן, בעולם מעריכים שהתקיפה תתרחש בקרוב | כל העדכונים

נתניהו ביקש מצה"ל להכין בנק מטרות באיראן. המטרה: מתקן צבאי או מתקפת סייבר. הערכה: ישראל תתקוף במהירות, אולי עוד היום. הרמטכ"ל הדגיש ש"השיגור יענה בתגובה". דיווח: המתקפה ברפיח נדחתה עד אחרי התגובה הישראלית

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/24 17:16 ז בניסן התשפד | עודכן בתאריך 15/04/24 20:13

רה"מ ביקש מטרות באיראן, בעולם מעריכים שהתקיפה תתרחש בקרוב | כל העדכונים
חיל האוויר מתכונן למתקפה, צילום: דובר צה"ל

לאחר חודשים רבים של חוסר ודאות, בשבוע שעבר התחייב ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יש תאריך לכניסת צה"ל לרפיח. בימים אלה היו אמורים לנקוט את הצעדים הראשונים במבצע, אך בעקבות התקיפה האיראנית הוחלט לעכב את התוכניות על מנת לבחון תגובה ישראלית לתקיפה, כך דווח היום (ב') ב-CNN. במקביל, חשף היום (ב') שר התרבות והספורט מיקי זוהר ממפלגת הליכוד במליאת הכנסת: "החלטנו להפחית בעצימות בעזה כי אנחנו רוצים להגיע לעסקה".

המתקפה על איראן קרובה

בנוסף, גורם ישראלי מסר ל"וושינגטון פוסט" כי ישראל מעוניינת בתגובת נגד לתקיפה האיראנית, וכי ראש הממשלה ביקש מצה"ל להכין בנק מטרות בשטח איראן, כשהמטרה היא לא לפגוע במטרות אזרחיות. האופציות שעומדות על השולחן הן הפצצה של מתקן צבאי או מתקפת סייבר. במקביל גורמים במערב מעריכים כי ישראל תצא בתגובת נגד בקרוב "ייתכן עוד היום. כך על פי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל".

הקבינט מתכנס

הקבינט מתכנס, צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

הרצי הלוי: "המתקפה תענה בתגובה"

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר היום (ב׳) בבסיס נבטים עם מפקד הבסיס, תת-אלוף יותם סיגלר.
במהלך הביקור, סייר הרמטכ"ל בטייסת האדיר 140 וקיים שיח עם צוותי האוויר והמפקדים בטייסת, שלקחו חלק בסיכול ויירוט המתקפה האיראנית נגד ישראל במסגרת מבצע "מגן ברזל". הוא טען: "השיגור הזה של כל כך הרבה טילים, טילי שיוט, כטב"מים לשטח מדינת ישראל יענה בתגובה".

המתקפה על רפיח נדחתה

ביממה האחרונה נשקלת בישראל תגובת נגד למתקפה האיראנית שכללה מאות כטב"מים וטילים. מדינות העולם ממשיכות ללחוץ על ישראל לא להגיב, אך הדרג המדיני והצבאי עוד שוקל מה תהיה התגובה המתאימה. היום התכנס קבינט המלחמה ודן בנושא במשך שלוש שעות, ככל הנראה ללא מסקנות, והדיון צפוי להמשך מחר.

קבינט המלחמה

קבינט המלחמה, צילום: חיים צח/לע"מ

התקיפה האיראנית גרמה לישראל לדחות את תוכניותיה למתקפה ברפיח. על פי הדיווחים, חיל האוויר תכנן לפזר כרוזי אזהרה מעל רפיח הבוקר, אך הדבר נדחה בינתיים. עוד דווח כי התקיפה המיוחלת נדחתה בינתיים לתאריך לא ידוע, אך בישראל עוד מתעקשים לא לוותר על המתקפה.