רשת החדשות הבריטית השוותה בין העזתים ליהודים בשואה - ונאלצה להתנצל

במהלך ראיון של ח"כ דני דנון לרשת החדשות סקיי ניוז, תקפה המראיינת את הצעת ההגירה מרצון של עזתים והשוותה אותה ל"הגירה מרצון של יהודים במהלך השואה". מאוחר יותר בהמשך היום פרסמה הרשת התנצלות פומבית

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/01/24 19:33 יז בשבט התשפד

רשת החדשות הבריטית השוותה בין העזתים ליהודים בשואה - ונאלצה להתנצל
הראיון של ח"כ דני דנון בסקיי ניוז, צילום: צילום מסך

רשת החדשות הבריטית סקיי ניוז מציגה מתחילת המלחמה עמדה אנטי ישראלית ועוררה סערה לאחר הראיון עם אילון לוי שהפך לוויראלי. בראיון שערכה לאחרונה עם חבר הכנסת דני דנון, השוותה המראיינת את הצעת ההגירה מרצון כלפי יחס ליהודים בשואה, ועוררה סערה.

המראיינת שאלה את דני דנון על המאמר בו הציע הגירה מרצון של עזתים, העבירה ביקורת על המהלך והשוותה זאת "להגירתם מרצון של יהודים רבים במהלך השואה". דנון קטע אותה בזעם וזעק: "איך את מעזה בכלל להשוות? תתביישי לך על ההשוואה. אני לא אאפשר לך לדבר על השואה ולהשוות בין האירועים. זו אנטישמיות טהורה להשוות בין השואה לבין מה שקורה היום בעזה. את צריכה להתנצל על מה שאמרת בשידור חי".

ההתנצלות של סקיי ניוז

בעקבות הסערה שפרצה לאחר שידור הריאיון, רשת החדשות הבריטית פרסמה התנצלות פומבית ואמרה: "מוקדם יותר היום בריאיון עם הפוליטיקאי הישראלי דני דנון, המגישה השוותה בין טענותיו של דנון בנוגע למלחמה בעזה לבין היחס כלפי יהודים בשואה. אנו מכירים בחוסר ההתאמה המוחלט של ההשוואה והפוגענות שמאחורי ההערות הללו. סקיי ניוז מתנצלת על ההשוואה ובפני דנון באופן אישי".