ההסבר יותר הזוי מהשאלה: המגישה הבריטית הגיבה לריאיון המביך

לארח שהשוותה בין מספר הפלשתינים והישראלים שישוחררו במסגרת עסקת חילופי השבויים והציגה שאלה מופרכת לדובר הממשלה - מגישת "סקיי ניוז" פרסמה הסבר לדבריה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/23 11:43 יא בכסלו התשפד

ההסבר יותר הזוי מהשאלה: המגישה הבריטית הגיבה לריאיון המביך
מתוך סקיי ניוז, צילום: צילום מסך

דובר ממשלת ישראל באנגלית, אילון לוי, התראיין אתמול לעיתונאית קיי ברלי מרשת החדשות "סקיי ניוז", במהלך הריאיון הציגה לו המגישה את השאלה ההזויה ביותר בה נתקל, שלדבריו הותירה אותו "פעור פה". היום (ו') סוף סוף ניסתה ברלי להסביר את דבריה המקוממים - וויתרה על התנצלות.

במהלך הריאיון אתמול שאלה המגישה את לוי האם העובדה שתמורת כל חטוף ישראלי ישראל מחזירה 3 אסירים פלשתיניים, לא מעידה על כך שחייהם של הישראלים שווים יותר בעיני המדינה מחיי פלשתינים. אחרי ההלם הראשוני מהשאלה המופרכת, השיב לה דובר הממשלה שלו ישראל יכלה - כמובן שהייתה משחררת פחות אסירים פלשתיניים.

"העליתי דעה שנויה במחלוקת מאורח קודם כדי לאפשר לאחר להגיב"

לאחר שהקטע מתוך הריאיון הפך ויראלי, המגישה הגיבה בציוץ בטוויטר בנושא: "בוקר טוב לכולם, לעתים קרובות אנו מניחים צד אחד של טיעון לאורח כדי שיוכל להציע תביעה נגדית", אמרה. "אתמול העליתי דעה שנויה במחלוקת מאורח קודם כדי לאפשר לאחר להגיב כל בוקר אנו מוקדשים להציג בצורה הוגנת את החדשות על המלחמה הזו".

הדובר התפוצץ: "מקומם. ה'מידתיות' לא מעניינת כשהם מצליחים להוציא יותר אסירים"

כאמור, לאחר הצגת השאלה ההזויה לוי לא נשאר חייב ותקף בחזרה "זוהי האשמה מזעזעת. אילו יכולנו לשחרר אסיר אחד על כל חטוף כמובן שהיינו עושים את זה. אנו פועלים בנסיבות מחרידות. אנחנו לא בוחרים מרצוננו לשחרר אסירים שיש להם דם על הידיים" הוא הדגיש כי מדובר במחבלים שביצעו פיגועים.

"שימי לב שפתאום שאלת ה'מידתיות' כבר לא מעניינת את התומכים של הפלשתינים כשהם מצליחים להוציא יותר אסירים", הוא זעם, "זה מקומם להציע שהעובדה שאנחנו מוכנים לשחרר יותר אסירים שהואשמו במעשי טרור מאשר מהילדים התמימים שלנו שיוחזרו אלינו, זה כאילו אומר שלא אכפת לנו מחיים של פלשתינים. זאת האשמה מגעילה".