ערב יום השואה תשפ"ד הפלייליסט בספוטיפיי מציג: "שירים שמתאים לשמוע כשרוצחים ציונים"

פלייליסט של שירים הקרוי "שירים שמתאים לשמוע כשרוצחים ציונים" אותר באפליקציית המוסיקה "ספוטיפיי", וחברי התנועה למאבק באנטישמיות פנתה לחברה על מנת להורידו. "מוחם של האנטישמים לא נח לרגע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/24 17:42 כז בניסן התשפד

הפלייליסט בספוטיפיי מציג: "שירים שמתאים לשמוע כשרוצחים ציונים"
ספוטיפיי, צילום: shutterstock

ערב יום השואה - האנטישמיות מרימה ראש ברחבי העולם: מנטרי התנועה למאבק באנטישמיות המקוונת איתרו היום, ערב יום השואה, פלייליסט של שירים שנקרא "שירים שמתאים לשמוע כשרוצחים ציונים". התנועה פנתה לספוטיפיי בדרישה להסרתו. בין השירים שנמצאים בפלייליסט: Back in black, של להקת AC\DC ועוד.

תומר אלדובי, מנכ"ל התנועה: "נראה שמוחם הקודח של אנטישמים לא נח לרגע והם פועלים בכל מישור אפשרי. ראינו אותם במשחקים, ראינו אותם בסרטים והנה גם בשירים. מצער מאד שהיום, ערב יום השואה, נתקלים מנטרי התנועה בדבר מבחיל שכזה. אני בטוח שספוטיפיי יפעלו במהרה".

גל של אנטישמיות ברחבי העולם בעקבות המלחמה

גל של אנטישמיות ברחבי העולם בעקבות המלחמה, צילום: Jesus Salas Dual,Shutterstock

זינוק של עשרות אחוזים במספר תקריות האנטישמיות

מוקדם יותר היום, הדו"ח השנתי על מצב האנטישמיות בעולם של אוניברסיטת תל-אביב והליגה נגד השמצה מלמד על זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות במדינות המערב בשנת 2023 לעומת שנת 2022. עיקר הגידול במספר התקריות אירע בעקבות מתקפת ה-7 באוקטובר, אבל גם בתשעת החודשים הראשונים של 2023, לפני פרוץ המלחמה, נרשם גידול במספר התקריות ביחס לתקופה המקבילה ב-2022 ברוב המדינות שבהן ריכוזי יהודים גדולים, ובהן ארצות הברית, צרפת, בריטניה, אוסטרליה, איטליה, ברזיל ומקסיקו.