נתניהו פנה באנגלית למנהיגי העולם: "שום לחץ בינלאומי יעצור את ישראל מלהגן על עצמה"

בנאומו בעצרת הממלכתית לציון יום השואה והגבורה ביד ושם, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו גם לצווי המעצר שעלולים לצאת כנגד בכירים בישראל. "עיוות של הצדק וההיסטוריה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/24 20:44 כז בניסן התשפד

נתניהו פנה באנגלית למנהיגי העולם: "שום לחץ בינלאומי יעצור את ישראל מלהגן על עצמה"
נתניהו בטקס, צילום: קובי גדעון, לע"מ

יום השואה תשפ"ד: ראש הממשלה נתניהו התייחס בנאומו לאירועי השבעה באוקטובר, וקישר בינם לבין השואה. "קו ישר, שחור משחור, מחבר בין הצוררים של אז לצוררים של היום. אלא שבדיוק כאן נעוץ ההבדל בין השואה לתקומה: בניגוד לשואה שבה היינו חסרי ישע מול מבקשי נפשנו, היום יש לעם היהודי כוח מגן משלו. לאחר טבח שבעה באוקטובר השבנו לתוקפינו מלחמה שערה, מלחמה שתסתיים בעזרת ה' בניצחון מוחלט".

נתניהו: "צווי המעצר - שערורייה חמורה"

בהמשך דבריו, התייחס נתיהו לצווים הבינלאומיים שעלולים לצאת נגדו: "שערורייה חמורה לא פחות עלולה להתרחש בין כותלי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. בית דין זה, שנוסד על רקע השואה וזוועות אחרות כדי להבטיח ש'לעולם לא עוד', שוקל להוציא צווי מעצר נגד מנהיגיה ומפקדיה של ישראל. אם צעד כזה יתבצע, הוא יכוון לקשור את ידינו, ובכך לסכל את זכותנו הבסיסית היסודית ביותר של מדינה, הזכות להגן על עצמנו. איזה אבסורד, ואיזה עיוות של הצדק וההיסטוריה".

נתניהו

נתניהו צילום: קובי גדעון, לע"מ

נתניהו: "שום דבר לא יעצור את ישראל מלהגן על עצמה"

ראש הממשלה פנה למנהיגי העולם באנגלית ואמר: " לפני 80 שנה בשואה העם היהודי עמד חסר אונים כנגד מבקשי נפשנו. אף מדינה לא הושיטה לנו יד לעזרה. היום אנו ניצבים שוב בפני אויבינו המבקשים להשמידנו. אני אומר למנהיגי העולם: שום לחץ שמופעל עלינו, שום החלטה בשום פורום בינלאומי, שום דבר לא יעצור את ישראל מלהגן על עצמה".