"אצלכם בתנ"ך": התבטאות חריגה של מרב מיכאלי

יו"ר העבודה השתתפה בוועדה שדנה בביטול עילת הסבירות והביעה את התנגדותה הנמרצת למהלך. לדבריה, ההבדל בין הדמוקרטיה לשלטון מלוכני כמו שהיה בימי הביניים או בתקופת התנ"ך, מאפשר שוויון בפני החוק לכולם

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/23 13:10 ו בתמוז התשפג

"אצלכם בתנ"ך": התבטאות חריגה של מרב מיכאלי
מרב מיכאלי, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בוועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת דנים הבוקר (א') בהצעה לביטול עילת הסבירות, זאת כחלק מהרפורמה המשפטית אותה מבקשת הממשלה לקדם. יו"ר העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי, הסבירה בוועדה מדוע מבחינתה מדובר בהרס הדמוקרטיה. 

דברים שהיו נהוגים בימי הביניים - או אצלכם בתנ"ך

"אחד הדברים הבסיסיים בדמוקרטיה זה שכולם שווים ושוות בפני החוק. מה שמבדיל דמוקרטיה משלטון מלוכני, מדברים שהיו נהוגים בימי הביניים - או אצלכם בתנ"ך, זה שהשלטון אמור להיות מחויב לחוק", כך אמרה. כזכור, בראיון שהעניקה במסגרת כנס שך תנועת נאמני תורה ועבודה, סיפרה כי למדה גמרא במשך ארבע שנים. "הרגשתי נגזלת ברמות העמוקות ביותר שאפשר להעלות על הדעת, וברור שאני לא יכולה לנהל משא ומתן על שבת כי אין לי השכלה, אז ישבתי ולמדתי". יו"ר העבודה הוסיפה כי על פי ההצעה לביטול עילת הסבירות, הממשלה והשרים הם מעל החוק ובית המשפט לא יוכל להתערב בהחלטותיהם. "זו טינופת ממדרגה ראשונה, זה מחרב את הדמוקרטיה שלנו". 

 

שר המורשת, הרב עמיחי אליהו, הגיב לדבריה של יו"ר מפלגת העבודה, וציטט את בן ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון: "מקורה ושורשה של היהדות – כאמונה וכעם – הוא בספר הספרים".