"בריונות זו לא דמוקרטיה": רוטמן הותקף בכניסה לפאנל באוניברסיטת תל אביב

יו"ר ועדת החוקה הגיע לפאנל על הרפורמה המשפטית באוניברסיטת תל אביב, אולם לפני כניסתו לאולם, פעילים רבים ניסו למנוע את השתתפותו באירוע | הכלכלן ד"ר דייבי דישטניק מהפקולטה לניהול: "גול עצמי מפואר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/05/23 13:17 ח בסיון התשפג

"בריונות זו לא דמוקרטיה": רוטמן הותקף בכניסה לפאנל באוניברסיטת תל אביב
מפגינים נגד שמחה רוטמן | , צילום: מחאת הסטודנטים

באוניברסיטת תל אביב נערך היום (א') פאנל בנושא הרפורמה המשפטית בחסות תא הסטודנטים "לביא" של הליכוד ותא "כחול לבן" באוניברסיטה. אחד המוזמנים היה יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן, שסטודנטים רבים ניסו למנוע את השתתפותו.

"ההשתקה שאנחנו רואים פה היא סימבולית"

תחילה הקיפו המפגינים את המבנה שאליו היה אמור להיכנס רוטמן בניסיון למנוע את כניסתו, אך הוא הצליח להיכנס בליווי מאבטחים. רוטמן אמר  תחילה כי "בריונות וסתימת פיות זה לא דמוקרטיה" כשברקע רעש פעילים במחאה נגדו. "ההשתקה שאנחנו רואים פה היא סימבולית, כי יש עמדות ודעות שלא יכולות להישמע בבית המשפט", אמר לקול צעקות "בושה".

רוטמן המשיך: "אז אולי, וסליחה שאני משווה, אהרון ברק או אסתר חיות פועלים בצורה קצת יותר מנומסת, אבל למעשה הם מונעים מאנשים שמדברים כמוני להיכנס לבית המשפט והכל בגלל שלא משמיעים את העמדות שצורת המחאה הזו רוצה להשמיע". עוד הוא אמר על פעילי המחאה: "הם עושים את מלאכתו של ברק להשתיק כל עמדה וכל דעה שלא מתאימה להם. 

"גול עצמי מפואר"

בפאנל השתתפו גם עו"ד יסכה בינה מהתנועה למשילות ודמוקרטיה שבין מיסדיה נמנה רוטמן, פרופסור רבקה ווייל מאוניברסיטת רייכמן וד"ר דייבי דישטניק מהפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב. דישטניק ביקש מהמוחים לדבר: "תנו לי לדבר, אני יכול להסביר למה התכנית המשפטית גרועה לכלכלה", אמר לקול קריאות "הוא פשיסט". דישטניק: "זה גול עצמי מפואר, די, די". 

רוטמן מותקף בכניסה לפאנל:  

מותקף גם ביציאה: