לטובת המחאה: טנק נגנב מאתר הנצחה בצפון

המשטרה פתחה בחקירה בעקבות דיווח על טנק שנגנב מאתר ההנצחה תל סאקי שברמת הגולן לטובת המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 16/02/23 14:00 כה בשבט התשפג

לטובת המחאה: טנק נגנב מאתר הנצחה בצפון
צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל פתחה היום (ה') בחקירת גניבת טנק  שנגנב מאתר הנצחה תל סאקי ברמת הגולן. עם קבלת הדיווח החלו שוטרי המחוז הצפוני בביצוע סריקות ואיתרו את הטנק על גרר סמוך לקיבוץ גדות. מבירור ראשוני של נסיבות המקרה עולה חשד כי הטנק נלקח ללא אישורים מהמקום וזאת כחלק ממחאה. נהג הרכב המוביל ומארגן המחאה עוכבו בידי השוטרים לחקירה בתחנת המשטרה בקצרין.

צילום: דוברות המשטרה

קצינים וניצבים נגד מחאת המילואימניקים: אתם פוגעים בחוסנו של צה"ל

כזכור, לפני כשבוע התקיימה צעדת מחאה של כאלף מילואימניקים נגד הרפורמה במערכת המשפט. הצעדה יצאה מלטרון, והסתיימה מול בית המשפט העליון בירושלים. המשתתפים טענו כי הם צועדים בשם יחידותיהם וחילותיהם. בתנועת "הביטחוניסטים" הוציאו בתחילת השבוע עצומה נגד השימוש הפוליטי בצה"ל עליה חתומים 17,000 מפקדים לוחמים ואזרחים חברי התנועה.

"כולנו נחושים להמשיך ולשמור על כללי המשחק הדמוקרטי"

"לא כולנו מסכימים ושלמים עם החלטות קובעי המדיניות", נכתב בפתח עצומה, "אולם כולנו נחושים להמשיך ולשמור על כללי המשחק הדמוקרטי". החותמים על העצומה יוצאים נגד המשתתפים במחאה והביעו בצער כי "עבור קבוצה של כמה מאתנו הוסרו כל החסמים".

צילום: העצומה

עוד נכתב: "מבחינתם ניתן לחצות את הקווים האדומים ויש להם הרשות לפגוע ביחסי החוץ של ישראל, בכלכלה ואפילו בקודש הקודשים של הביטחון הלאומי, צבא ההגנה לישראל, כל זאת תוך הצגת יחידותיהם כמשתתפות במחאה פוליטית". החותמים הציבו בפני המומחים את השאלה: "באיזו זכות ובאיזו עזות פנים אתם נושאים את שם יחידותיכם, יחידותינו, לשווא כמייצגים של הלוחמים בהן?".

"כבדו את מדיכם ואת יחידותיכם"

כאמור אלפי קצינים בכירים במילואים חתמו על העצומה בראשם תא"ל במיל' אמיר אביבי יו"ר תנועת הביטחוניסטים, וסא"ל במיל' ירון בוסקילה מזכ"ל הביטחוניסטים. בנוסף, על העצומה חתומים אלוף במיל' גרשון הכהן, אלוף במיל' יוסי בכר, אלוף במיל' כמיל אבו רוקון, אלוף במיל' אליעזר צ'ייני מרום, אלוף במיל' מאיר כליפי, ניצב בדימ' שלום קעטבי, ניצב בדימ' אהרון אקסול, ניצב בדימוס דניאל חן, אלוף במיל' יוסף משלב וגיבור מלחמת יום הכיפורים תא"ל אביגדור קהלני.  

צילום: הקצינים החתומים על העצומה


בעצומה סיכמו החותמים כי חוסנו של צה"ל נמדד באחדותו ובהיותו מעל כל מחלוקת פוליטית. בקריאה ליתר מפקדי המילואים פנו החותמים בבקשה, "כבדו את מדיכם ואת יחידותיכם. כבדו את אחיכם לנשק וחשוב מכל, כבדו את הכרעת העם ואל תפרו את כללי המשחק הדמוקרטי".