בשל איומים על חייו: מאבטחים הוצמדו לשמחה רוטמן

בימים האחרונים עלתה רמת האבטחה של יו"ר ועדת החוקה לדרגה שלוש, והבוקר רכב של משמר הכנסת הסיע את היו"ר לדיוני הוועדה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/23 12:58 כב בשבט התשפג

בשל איומים על חייו: מאבטחים הוצמדו לשמחה רוטמן
שמחה רוטמן | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן הגיע הבוקר (ב') לדיון הסוער בוועדה, ובטרם נכנס לחדר נשא דברים והזדהה עם דברי הנשיא מאמש: "סבור כמו השר לוין כי אפשר וצריך לקיים את ההידברות ללא דחיית החקיקה". לדיון הגיע רוטמן ברכב של משמר הכנסת. 

רמת האבטחה של שמחה רוטמן עלתה לדרגה 3 והוצמדו לו מאבטחים

כתבת ynet סיון חילאי דיווחה כי בימים האחרונים המשטרה בונה תיק אבטחה סביב ביתו של יו"ר ועדת החוקה וכי רמת האבטחה שלו עלתה לדרגה שלוש. כאמור, רכב של משמר הכנסת הסיע הבוקר את רוטמן מביתו לכנסת בשל עלייה ברמת האיומים כלפיו. כמו כן, במהלך דיון בוועדה ניצב מאחורי רוטמן מאבטח של המשמר.

"בהידברות כנה מאמין שנוכל לצמצמם את הפערים"

בטרם החלה הסערה בדיון ובתחילת הצהרתו אמר רוטמן כי הוא מברך על יוזמת נשיא המדינה. "הרבה לפני השאלות המשמעותיות, חשוב לי לומר עד כמה התרגשתי לשמוע מתוך כנות ודאגה לאחדות העם. נשיא המדינה היה פה לרבים הן בהדגשת חשיבות האחדות והן בעומדו על הצורך בתיקון".

בהמשך אמר כי הפערים הקיימים בין המתווים של הנשיא לבין התכניות שלו ושל לוין, "אינם זניחים אך לא גדולים, ובוודאי שלא מצדיקים נבואות אפוקליפסה וזעקות שבר על קץ הדמוקרטיה. יש חלקים טובים ויש חלקים שצריך להתאים לפתרון הבעיות שהבטחנו לבוחרינו. בהידברות כנה מאמין שנוכל לצמצמם את הפערים כדי שנוכל להגיע לתוכנית טובה".

"אפשר וצריך לקיים את ההידברות ללא דחיית החקיקה"

רוטמן ציין כי היום מסתיים חלק אחד בוועדה לקראת ההצבעה במליאת הכנסת. "השליטה במועד ההצבעה אינה בידי. אני סבור כמו השר לוין כי אפשר וצריך לקיים את ההידברות ללא דחיית החקיקה. אולם כבר היום ועוד לפני שהצעת החוק תעלה להצבעה במליאה - ובדיוק כפי בקשת הנשיא, אשמח לשבת ללא דיחוי בתיווכו ובכל מקום, עם כל נציג של אופוזיציה שירצה והכל כדי לקדם הידברות אמיתית ולהוביל להסכמה לאומית רחבה סביב הרפורמה לתיקון מערכת המשפט".