רוני אלשיך יהיה הנואם המרכזי בהפגנה בכיכר הבימה

הנואם המרכזי במחאת התנועה לאיכות השלטון במוצאי שבת בכיכר הבימה: מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך | מהמארגנים נמסר: "נמשיך להשמיע את קולנו נגד התוכניות הזדוניות והמסוכנות של נתניהו ושותפיו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/01/23 20:53 ד בשבט התשפג

רוני אלשיך יהיה הנואם המרכזי בהפגנה בכיכר הבימה
רוני אלשיך | , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

במוצאי השבת הקרובה, כבכל שבוע בחודש האחרון, תתקיים הפגנת השמאל נגד הרפורמה במערכת המשפט, בכיכר הבימה שבתל אביב. הנואם המרכזי בהפגנה שמארגנת אותה התנועה לאיכות השלטון יהיה המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך.

חבר הכנסת מהליכוד, משה סעדה, תקף את אלשיך בעקבות הפרסומים על הגעתו להפגנה בבימה: "הוא ממתנגדי הרפורמה המתבקשת במערכת המשפט? זהו רק סימן שדרכנו היא הנכונה. נמשיך ונעביר את הרפורמה לטובת אזרחי ישראל".

ההפגנה מתוכננת להתחיל בשעה 18:45. בהודעת המארגנים נכתב: "התנועה לאיכות השלטון תקיים גם השבת את הפגנת התנועה נגד ההפיכה המשטרית והרפורמות המסוכנות שמתכננים נתניהו ושותפיו. ההפגנה תתקיים תחת הכותרת 'חירות. שוויון. איכות שלטון'. 

עוד נמסר מהמארגנים: "נמשיך להשמיע את קולנו נגד התוכניות הזדוניות והמסוכנות של נתניהו ושותפיו, בקריאה לכל איש ואישה שהדמוקרטיה הישראלית יקרה לליבם לצאת ולמחות בכל מוקדי המחאה המרכזיים ברחבי הארץ". 

נציין כי המחאה הקרובה, כמו  זו האחרונה, תתחלק לשני מוקדים: ברחוב קפלן תתקיים ההפגנה המרכזית של ארגוני המחאה השונים וכמו בשבוע שעבר המארגנים צופים כ-100 אלף מפגינים. אלשיך ישתתף וינאם בהפגנה הנוספת שתיערך בכיר הבימה.

רוני אלשיך הנואם המרכזי |

רוני אלשיך הנואם המרכזי | צילום: Yonatan Sindel/Flash90, התנועה לאיכות השלטון

נתניהו משיב לנגיד: "המהלכים שלנו לחיזוק הדמוקרטיה יחזקו את הכלכלה"

ביום שלישי התקיימה פגישה בלשכת ראש הממשלה בכנסת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגיד בנק ישראל אמיר ירון. לאחר הפגישה נמסר כי "הנגיד שיקף לראש הממשלה סוגיות שונות שעלו בהקשר הישראלי בדיונים שקיים עם בכירי הכלכלה העולמית ועם בכירי חברות הדירוג בשבועות האחרונים". אתמול בערב כינסו נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסיבת עיתונאים בנושא, ואליהם הצטרפו שר הכלכלה ניר ברקת ושר החוץ אלי כהן. הארבעה השיבו לטענות נגד הרפורמה וההשלכות האפשריות שלה על הכלכלה הישראלית. 

"שמעתי על השפעת הרפורמה המשפטית על החוסן הכלכלי שלנו. צריך להעמיד דברים על דיוקם, האמת היא בדיוק הפוכה", קבע נתניהו בפתח דבריו. "המהלכים שלנו לחיזוק הדמוקרטיה בישראל לא רק שלא יפגעו בכלכלה, הם יחזקו אותה. הם יחזירו את ישראל למצבן המשפטי של רוב הדמוקרטיות המובילות בעולם, למקום שבו הייתה בעצמה לפני חמישים שנה".

עוד הוא אמר כי "כבר היינו בסרט הזה. יריבנו הזהירו שאם לא נעשה ויתורים זה יוביל לצונאמי כלכלי נורא. בפועל ההפך הגמור קרה". נתניהו הוסיף: "אם יש מנוע צמיחה אחד בישראל, הוא הסרת עודף הרגולציה והמשפטיזציה... אנחנו מגבשים חבילה של רפורמות ענקיות שיובאו בצמוד לחוק ההסדרים, כאלה שיחזקו את התחרות ויקלו מאוד לעשות עסקים בישראל".