גם ינון מגל לא יכול להציל את רשת 13 הגוססת. כרגע יש רק אפשרות אחת

האפשרות היחידה שנותרה לרשת 13 אחרי ההתרסקות ברייטינג וגל העזיבות, התפטרותה של נוה דרומי והמסר העמום שהשאירה והפאניקה המוצדקת של קשת 12 | סיכום שבוע בטלוויזיה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 09/05/24 18:29 א באייר התשפד

גם ינון מגל לא יכול להציל את רשת 13 הגוססת. כרגע יש רק אפשרות אחת
אולפן חדשות 13, צילום: חדשות 13

שבוע של כניסה לרפיח עבר על מדינת ישראל והלחץ התבטא גם במהדורות החדשות. אך המלחמה שנמשכת כבר חודשים ארוכים מותירה את מקומה גם לעניינים הזניחים, והקרבות בין הערוצים נמשכים ומתעצמים. טאלנטים המשיכו לדלג בין ערוצים והרייטינג המשיך לעלות ולרדת - הנה מה שקרה על המסך שלכם בשבוע האחרון.

הפתרון היחיד של ערוץ 13

הלב שלי יוצא תמיד לאנדרדוג, ולכן במשך תקופה ארוכה מאוד השתדלתי לנצור בליבי תקווה לתחייתו של ערוץ 13. גם כשהתרסק ברייטינג, גם כשאיבד מהפופולריות שלו לטובת ערוץ 14, גם כשננטש שוב ושוב על ידי טובי העיתונאים שערקו לערוצים המתחרים וגם כשעלה לאוויר עם הפקות מקור מושקעות ולא זכה לצופים. השבוע, עם פרישתו של מנכ"ל רביעי (אור צלקובניק) תוך שנים ספורות בלבד, נאלצתי גם אני להיפטר מהאופטימיות (או הנאיביות) ולהרים את הידיים. עכשיו תורו של הערוץ לעשות את אותו הדבר.

"לפעמים החגיגה נגמרת", כתבה נעמי שמר, ובהמשך הציעה בחוכמתה: "לקום מחר בבוקר ולהתחיל מבראשית". נדמה שכרגע זו האפשרות היחידה שנותרה עבור הערוץ המתפורר, לאחר שאיבד את כל מה שהיה לו. גם טאלנטים מושכי רייטינג כמו ינון מגל כבר לא יוכלו לחפות על חסרונם של רבים וטובים שפרשו, ויעיד על כך ניסיונו הכושל של אייל ברקוביץ' להציל את הספינה הטובעת. לא הפקות מקור נוצצות כמו "פקין אקספרס" (החיקוי הגרוע של "המירוץ למיליון"), לא תכניות צהריים חדשות ולא מנכ"ל עם רעיונות מטורפים, כי אם רק אפשרות אחת: סגירה, והתחלה מחדש.

עוז זהבי, מנחה התכנית

החיקוי הגרוע של המירוץ למיליון צילום: מתוך פקין אקספרס רשת 13

זה יכול להיות מיזוג עם I24NEWS, ערוץ החדשות שמוקם בימים אלו ויצטרך להצטרף לקרב ארבעת הערוצים - עד כה חלק גדול מהטאלנטים שעזבו את ערוץ 13 בחרו לערוק דווקא לשם, כשמי שמנהל ועורך את ערוץ החדשות הוא מנכ"ל חדשות 13 לשעבר ישראל טויטו - אך זו יכולה להיות גם סגירה ותקומה מחדש, כמו שנעשה בעבר עם הערוץ הראשון שהתגלגל לגרסה המוצלחת הנוכחית כאן 11. מה שלא יהיה, ערוץ 13 לא יכול להמשיך במצבו הנוכחי.

הסיבה לכך שגם ליהוק של ינון מגל (שבין כה וכה לא יתרחש) לא יציל את הערוץ היא שהקסם של ערוץ 14 לא טמון רק בטאלנט הפרובוקטיבי, אלא בעיקר בחדשנות שהוא מביא. הערוץ הצעיר שנדמה בהתחלה כלא מסוכן הגיח משום מקום וטרף את כל קלפי המשחק (והרייטינג) בעיקר בזכות העובדה שהציע משהו שונה לגמרי ממה שהערוצים 12 ו-13 הביאו למסך בשנותיהם הארוכות. כשקשת ממשיכה להצטיין עם תכנים מעולים ועיתונאים מקצועיים וערוץ 14 הוא השחקן החדש והמגניב, לרשת אין באמת סיכוי להציל את עצמה.

השבת של נוה דרומי

נוה דרומי היא אחת הטאלנטיות המוכרות והמזוהות עם ערוץ 14 מאז הצטרפה אליו כמגישה ופאנליסטית בתכנית "הפטריוטים". דרומי זכתה להרבה שעות מסך וקיבלה הרבה פחות ביקורות מהקולגות שלה בערוץ, ונראה שמצבה שם יציב. בעבר אף קיבלה הצעה מהערוץ המתחרה, ערוץ 13, וסירבה בשילוב עקיצה. אז מה בכל זאת גרם לה לעזוב את הערוץ המטפס בנתוני הרייטינג לטובת ערוץ בהקמה?

מי שהתעכב על התגובה הקצרה והמשעממת לכאורה שמסרה דרומי בהודעה שהכריזה על המעבר ל"I24NEWS" יכול היה לשים לב במה בחרה המגישה להתמקד בשתי השורות הבודדות שפורסמו. "ציבור עצום מחפש אלטרנטיבה הוגנת שתסכם לו את השבוע בערב שישי", מסרה דרומי, "אני נרגשת מההזדמנות לקחת חלק במשימה החשובה הזאת".

דרומי לא רק בחרה לעבור מערוץ שמפסיק את שידוריו בכניסת השבת ומחדש אותם בצאתה אל ערוץ שישדר חדשות שבעה ימים בשבוע, היא גם תהיה זאת שתגיש את מהדורת יום שישי. ייתכן שבסופו של דבר האופי הדתי של ערוץ 14 והסירוב שלו לשדר בשבת הם אלו שהכריעו את דרומי, תושבת תל אביב, בבחירתה לערוק מערוץ אחד לאחר. בזמן שינון מגל מברך בשידוריו ומגי טביבי בתהליך חזרה בתשובה, יש מי שמעדיפה שהשבת שלה תיראה אחרת.

בגלל השבת? נוה דרומי

בגלל השבת? נוה דרומי צילום: צילום מסך ערוץ 14

ההפסד המדומה של קשת 12

מי שיסתובב בימים אלו במסדרונות של ערוץ 12 יחוש פאניקה סביב נושא מרכזי אחד: ערוץ 14. הערוץ הצעיר מטפס בנתוני הרייטינג ואימתה של קשת היא עקיפה שלו בכל רצועת שידור שהיא. כשקשת משדרת תותחים כבדים כמו "מאסטר שף", "ארץ נהדרת" וגם מהדורת חדשות מצליחה אין לה באמת מה לחשוש, אך בערוץ 14 מתאמצים להציג תמונה אחרת - ומצליחים.

השבוע הכותרות זעקו והכריזו על ניצחון ערוץ 14 עם התכנית של עידו טאובר, "ישראל נלחמת". בערוץ אולי שכחו לציין שהתכנית שמנצחת בהפרש קטן שודרה אל מול שידורים חוזרים של קשת (שבזמן אמת השיגו נתונים גבוהים מאוד), אך אולי דווקא זו החוכמה של ערוץ 14 - לוח השידורים שלו. הבחירה שלהם לשדר תכנית מקורית מול שידורים חוזרים, ההחלטה לקצר את "הפטריוטים" ולספח את "פתחי ושי" לשעות הפריים טיים, כל אלו מסייעות לערוץ להשיג בדיוק את הכותרות שהם מחפשים. האם זה יעזור להם לנצח ברייטינג? אין לדעת, אך את הלחץ של ערוץ 12 זה בהחלט יצליח להגביר.

ערוץ 12

ערוץ 12. פאניקה במסדרונות צילום: shutterstock