מחריד: בשבדיה מתכננים לשרוף ספר תורה במחאה נגד ישראל

במחאה שמתכננים אזרחים שבדים נגד מדינת ישראל מתוכננת הפגנה מול השגרירות הישראלית שתכלול שריפת ספר תורה. בקשות הוגשו לראשויות שנוטות לאשר את הבקשה | השגריר ארדן: "מצפה ממשלת שבדיה להתערב"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 26/01/23 07:53 ד בשבט התשפג

מחריד: בשבדיה מתכננים לשרוף ספר תורה במחאה נגד ישראל
ספר תורה, צילום: shutterstock

אירוע מזעזע בשבדיה: שבדיה אף פעםלא הייתה מהתומכות הגדולות של ישראל, אבל אירוע שמתוכנן שם בקרוב יעמיד את היחסים בפני משבר חסר תקדים. מפגינים שבדים מתכננים להפגין מול שגרירות ישראל במדינה במחאה על המדיניות הישראלית, כחלק מהמחאה מבקשים המפגינים לשרוף ספר תורה במהלך ההפגנה ובקשה אף הוגשה לרשויות, כך פורסם ב-"רשת ב".

שגרירות ישראל, בשבדיה רוצים לשרוף ספר תורה

שגרירות ישראל, בשבדיה רוצים לשרוף ספר תורה צילום: shutterstock

משטרת שבדיה נוטה לאשר את שריפת ספר התורה

במשטרה השבדית על פי הדיווח, נוטים לאשר את הבקשה בטענה כי מדובר בחופש הביטוי. החשש לקיום האירוע מתחזק על רקע הפגנה דומה שנערכה בשבוע שעבר מול נציגות טורקיה במדינה במהלכה שרפו המפגינים את ספר הקוראן הקדוש למוסלמים. המפגינים כאמור, הגישו בקשה רשמית למשטרה המקומית.

בית הכנסת בסטוקהולם

בית הכנסת בסטוקהולם צילום: shutterstock

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן הגיב לאירוע ואמר בתגובה: "אני חושב שזה דבר מזעזע, יש הבדל בין חופש ביטוי לבין לחלל ולשרוף. אנחנו לא צריכים תזכורות יותר ברורות לאמירה בידוע ש'במקום שבו שורפים ספרים, גם ישרפו בו דבר בני אדם'. אני מצפה מממשלת שבדיה להתערב ולמנוע את האירוע המזעזע הזה, אני אפנה לשגרירת שבדיה באו"ם במחאה על האירוע הזה". בכל מקרה נראה כי אם הדבר אכן יאושר, הוא עלול להוביל למשבר רציני בין המדינות וייתכן והדברים אף יגיעו לפתחם של הדרגים הגבוהים בשני הממשלים.