מתמודדי נפש אופיר סופר מספר על הטראומה בעקבות הפציעה הפיזית: "אז התחילה ההחלמה"

שר העלייה והקליטה התארח בכנס כיפה, "האומץ לדבר על זה", וסיפר על המעורבות האישית שלו בתחום בריאות הנפש: "אני כל הזמן מדחיק פנימה משהו שממש מפריע לי, הבנתי שצריך לטפל בזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/23 15:07 טו בטבת התשפג

אופיר סופר מספר על הטראומה בעקבות הפציעה הפיזית: "אז התחילה ההחלמה"
צילום: מאיר אליפור

תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה", מתקיים היום (א') במלון רמדה בירושלים כנס מיוחד אשר יעסוק לראשונה בעולמם של מתמודדי הנפש במגזר הדתי-לאומי והקהילות סביבם. כל הכרטיסים לאירוע אזלו. הכנס מועבר בשידור חי גם באתר כיפה, וגם בעמוד הפייסבוק של האתר. שר העלייה והקליטה, חבר מפלגת הציונות הדתית אופיר סופר, הגיע לשיחה אישית על הקרבה שלו לתחום. 

"הסיפור האישי שלי הוא סיפור שהתחיל בעקבות פציעה קרבית פיזית", כך פתח, "עברתי תהליך שיקום של שנתיים וכשחזרתי מהלחימה חשבתי בעיקר איך הולכים בלילה עם עין אחת שרואה כמו שצריך בלבנון, אבל ככל שעבר הזמן והתקדמתי בתפקידים משהו יותר ממני טיפה אחרת, בוודאי שהחוויה שעברתי כמ"מ צעיר כללה בתוכה משהו שפשוט לא ידעתי. אני כל הזמן מדחיק פנימה משהו שממש מפריע לי, פעם שהצלחתי להתמודד עם זה. בתור סמג"ד כשהיו פצועים בקבר יוסף ופשוט הרגשתי שאני מאוד עמוק בתוך האירוע ולמחרת הבנתי שאני צריך לטפל בזה והיה תחקיר וסיכום. המג"ד היה שלי הוא לא יכול להגיד כלום, ואחר כך התחלתי תהליך כדי לטפל בעניין, וכעבור שנה שנתיים אתה מרגיש צורך גדול יותר לטפל, וזה היה אחד הדברים הכי משמעותיים. כדי לקבל את ההחלטה הקשה להשתחרר מהצבא ולטפל בזה ואז התחילה ההחלמה". 

הובלת ועדה מיוחדת לעזרה ותמיכה, היה מהלך מיוחד?

"הובלתי את ההקמה של נפגעי פוסט טראומה בעקבות לחימה. בהתחלה היו אנשים שלא הבינו על מה אני מדבר, ואחד הדברים שדחפו אותי להקים את הוועדה זה שהייתי חבר בועדת העבודה והרווחה ויכולתי להביא עם הרבה אומץ את הנושא הזה על סדר היום. אמרתי שאתחיל בנפגעי פוסט טראומה בעקבות לחימה, לצערי ולשמחתי היינו צריכים את המקרה של סעידיאן כדי שירים את הנושא, אבל המקרה שלו הוביל לדברים משמעותיים כמו רפורמת "נפש אחת" וזה הביא את זה לסדר היום הציבורי
השאלה אם היום אנחנו במקום אחר או שחלילה מקרה סעידיאן יכול לחזור על עצמו. אני חושב שהתקדמנו".