תפילין ופתיחת שערים: מערכת הביטחון תדון בהקלות ליהודים בהר הבית

תנועות למען עליית יהודים להר הבית, שלחו בשבועות האחרונים מכתבים לשר איתמר בן גביר ודרשו הקלות בעלייה. מערכת הביטחון תדון בדרישות וחלקן עשויות להתקבל. בין היתר מדובר על הרחבת שעות פעילות, עלייה בשבת והנחת תפילין | אמש עלה בן גביר להר הבית

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 04/01/23 08:02 יא בטבת התשפג

תפילין ופתיחת שערים: מערכת הביטחון תדון בהקלות ליהודים בהר הבית
הר הבית, ארכיון, צילום: מנהלת הר הבית

מערכת הביטחון תדון בשינויים בהר הבית: לאחר שאמש (ג') עלה השר לביטחון לאומי, בן גביר להר הבית, היום נחשף כי מערכת הביטחון תדון בהקלות בעליית יהודים, כך פורסם ב-"ישראל היום". על פי הפרסום, בשבועות האחרונים, עוד לפני שהוקמה ממשלה, הניחו התנועות למען עליית יהודים להר מספר דרישות בנוגע להקלות בעליית יהודים להר.

צפו בבן גביר עולה להר הבית:

עלייה בשבת, פתיחת שערים והנחת תפילין

בין ההקלות אותן דורשים בתנועות, דובר על הרחבת שעות עליית היהודים להר, אפשרות לעלות גם ביחידים, בניגוד למה שמתאפשר כיום, עליה גם בשבתות וחגים, פתיחת עוד שערים וגם אפשרות להניח תפילין על ההר. הבקשות כאמור ידונו בזמן הקרוב על ידי מערכת הביטחון והשרים הרלוונטים ובינהם כמובן גם בן גביר עצמו ובהחלט ייתכן כי חלק מהשינויים יאושרו. בשיחות שנערכו בין השר בן גביר וראש הממשלה נתניהו סיכמו השניים כי כל שינוי יזדקק לאישורו של ראש הממשלה.

בן גביר על הר הבית

בן גביר על הר הבית צילום: מינהלת הר הבית

כיום המצב בהר הבית שונה לחלוטין בכל הקשור לעליית יהודים ולא פעם מתפרסמים סיפורים על התעמרות בעולים והתנכלות לכל צעד שנעשה מצידם. כך לדוגמא, ליהודים מתאפשר לעלות רק משער אחד, שער המוגרבים מה שיוצר לא פעם עומסים בכנסיה, בנוסף ליהודים אסור להניח תפילין על ההר וגם מלמולים עשויים להביא עולים יהודים להרחקה מההר.

שינוי היחס לעולים היהודים להר

הדרישות כאמור, הועברו על ידי התנועות למען עליית יהודים להר הבית ובינהם תנועת "בידינו" שבראשה עומד תום ניסני. תנועה נוספת שמאגדת מספר תנועות למען עליית יהודים - "מינהלת הר הבית", שותפה גם היא לדרישות אך היא נוקטת עמדה מעט שונה כשהיא מנהלת שיחות עם המשטרה ולא מרבה לפרסם ביקורת בפומפי כך פורסם ב-"ישראל היום".

הדרישות נוגעות גם ליחס לעולים להר ובין היתר דורשים בתנועות כי הליכי הבידוק ליהודים לקראת הכניסה להר יהיו "הולמים יותר" והם דורשים לבנות מבנה ראוי שיכיל את הבדיקות ולא את החדרון הקטן בסופו של גשר המוגרבים שם מתנהלות הבדיקות כיום.