"לא ניכנע לאיומי חמאס": בן גביר עלה להר הבית

למרות השיחה עם נתניהו ואיומי חמאס, יו"ר עוצמה יהודית עלה להר להבית תחת אבטחה כבדה: "מי שמאיים -צריך לטפל בו ביד ברזל" | ירדן: "מגנים בחריפות את הסתערות בן גביר על אל-אקצא"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 03/01/23 07:20 י בטבת התשפג

"לא ניכנע לאיומי חמאס": בן גביר עלה להר הבית
צילום: מינהלת הר הבית

לאחר שקיים הערכת מצב עם מפכ"ל המשטרה, מפקד מחוז ירושלים וראש השב"כ שקבעו כי אין מניעה שהוא יעלה להר, יו"ר עוצמה יהודית והשר לביטחון לאומי, חבר הכנסת איתמר בן גביר, עלה הבוקר (ג') להר הבית לציון צום עשרה בטבת, למרות השיחה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו ואיומי חמאס. במהלך העלייה אמר בן גביר כי "ממשלה שלנו לא תיכנע לאיומי החמאס. הר הבית הוא המקום החשוב ביותר לעם ישראל ומי שמאיים צריך לטפל בו ביד ברזל".

תום ניסני, מנכ"ל בידינו למען הר הבית, ברך את בן גביר: "כל הכבוד לשר בן גביר שעלה ולא נכנע לאיומי והפחדות החמאס. בינתיים השמש ממשיכה לעלות והמזרח התיכון לא בער. וגם אם יש מי שינסה להבעיר, סומך על צה"ל והמשטרה שיסירו את האיום. הגיע הזמן להיות עם חופשי בארצנו".

צילום: תום ניסני

חמאס: "שום פשיסט לא יכול לשנות עובדה זו"

התגובות בעקבות ביקורו בהר הבית לא איחרו לבוא. משרד החוץ הירדני התייחס לעלייתו של השר לביטחון לאומי להר הבית, ובהצהרה רשמית הזהירו ואמרו  כי היא "מגנה בחריפות הגדולה ביותר את הסתערותו על מסגד אל-אקצא. ישראל נושאת בהשלכות המסוכנות. נאמר כי מדובר בצעד פרובוקטיבי שראוי לגינוי".

משרד החוץ הפלשתיני פרסם הודעה תקיפה בעקבות הביקור של בן גביר בהר: "אנחנו מגנים בחריפות את הפלישה של בן גביר הקיצוני למסגד אל-אקצא ורואים בה פרובוקציה חסרת תקדים ואיום חמור. נתניהו נושא באחריות ובהשלכות לכך בזירת הסכסוך ובאזור". בתקשורת הפלסטינית דיווחו על העלייה כ"מתקפה של השר לביטחון לאומי על הר הבית".

דגלי חמאס ואש"ף בהר הבית

דגלי חמאס ואש"ף בהר הבית צילום: Jamal Awad/Flash90

חמאס פרסם הודעת גינוי לעלייתו בן גביר אך לא איים בירי: "הפשע של השר בן גביר בפלישה למסגד אל-אקצא הוא המשך של תוקפנות הציונים נגד המקומות הקדושים. מסגד אל-אקצא היה ויישאר פלשתיני, ערבי ומוסלמי, ושום פשיסט לא יכול לשנות עובדה זו. עמנו ימשיך להגן על המקומות הקדושים, על מסגד אל-אקצא ועל מאבקו לטהר אותו מטינופת הכיבוש".

"יפוצץ את המצב": האיום של חמאס במידה על האמירה של בן גביר

כאמור, בחמאס הגיבו להודעה באיומים ודובר התנועה עבד א-לטיף אל-קאנוע איים ואמר כי "התוקפנות של הכיבוש הציוני כלפי עמנו והריסת הבתים מגיעה בצל הכוונה של העבריין בן גביר להסתער על אל-אקצא, מה שמעיד על כך שממשלת המתנחלים הפשיסטית החלה את תוכניתה בתקיפת עמנו ואל-אקצא והכריזה עליו מלחמה".

צילום: ללא

דובר החמאס המשיך ואמר "התוקפנות הציונות תיענה בהתנגדות של עמנו והנהגתה לא תוכל להשיג את מטרותיה", הוא הוסיף, "עמנו וההתנגדות האמיצה לא ישתקו לנוכח הפשיזם והתוקפנות של הממשלה החדשה". בנוסף דווח ברשת אלמיאדין כי בחמאס שלחו מכתב למתווך המצרי בו הזהירו מפני עלייתו של בן גביר להר הבית.

תגובת בן גביר והשר הקודם שעלה להר

עם פרסום דבר עלייתו בשבוע הקרוב להר הבית בתקשורת, הודיע בן גביר בטוויטר כי הוא אכן מתכוון לעדכן מתי הוא יעלה: "אני מודה לכל כלי התקשורת על ההתעניינות בנושא העליה להר הבית. אכן, הר הבית הוא נושא חשוב וכמו שאמרתי אני מתכון לעלות להר הבית.

עוד הוסיף ואמר כי "לגבי לוחות הזמנים - אני מבטיח לעדכן כשאעלה. עד אז, אשמח שכל ערב ייפתחו מהדורות החדשות עם ידיעות שעוסקות בשאלה מתי אני מתכוון לעלות להר הבית".