יידוי אבנים, שריפות וזיקוקים: קציני משטרה נפצעו במהומות קשות במזרח ירושלים

כוחות הביטחון פעלו במספר הפרות סדר והתפרעויות אלימות במזרח ירושלים שכללו ידויי אבנים, ירי זיקוקים, שריפות פחים, חסימות צירים וניסיונות לפגוע בשוטרים. רכב משפחתי ניצל מלינץ' ברגע האחרון. מוקדם יותר נעצרו חמישה חשודים

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/22 22:44 יז בתשרי התשפג

יידוי אבנים, שריפות וזיקוקים: קציני משטרה נפצעו במהומות קשות במזרח ירושלים
צילום: דוברות המשטרה

כוחות המשטרה ומג"ב פועלים הערב (ד') ובמהלך השעות האחרונות במספר הפרות סדר והתפרעויות אלימות במזרח ירושלים, בין היתר בשכונות עיסאוויה, ג'בל מוכבר, צור באהר, סילאוון ובית חנינא. הכוחות מגיבים באמצעים לפיזור הפרות סדר בעקבות ידויי בקבוקי תבערה, ידויי אבנים, ירי זיקוקין, שריפות פחים, חסימות צירים וניסיונות לפגוע בכוחות הביטחון.

בשעה האחרונה במהלך הפרת סדר אלימה בעיסאוויה, נפצעו באורח קל שני קציני משטרה בעת שפעלו במקום להדיפת המתפרעים. נבדק החשד שהפציעה נגרמה כתוצאה ממטעני צינור שהושלכו לעברם בעת הפרת הסדר. כמו כן, בוצע ניסיון לינץ' לעבר רכב ובו ישבו בני משפחה עם תינוקות והם הצליחו להיחלץ ברגע האחרון. 

https://twitter.com/purplerainf/status/1580291786622107648

מוקדם יותר היום, משטרת ישראל עצרה חמישה חשודים שהשתתפו בהפרות סדר במוקדים שונים במזרח ירושלים. בשעה זו, כוחות המשטרה ממשיכים לפעול באזור בכוחות מתוגברים להדיפה ופיזור של מפרי סדר. 

צילום: דוברות המשטרה

צילום: דוברות המשטרה

עם ישראל דורש להשיב את הביטחון במזרח העיר

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר תקף את הממשלה: "עמר בר-לב, מדוע אינך מאפשר לשוטרים שלנו לפתוח באש חיה לעבר מאות מחבלים שמנסים לרצוח אותם ברגעים אלו בירושלים? עד מתי תפקיר את חייהם ואת חיינו?". 

גם מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו, האשים את בר לב. "אנו קוראים לשר הבט"פ הכושל להפסיק מיידית את מדיניות קשירת הידיים ללוחמי מג"ב! עם ישראל כולו דורש להשיב את הביטחון במזרח העיר. אף שוטר לא צריך לחטוף מאות אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקים! אם צריך תטילו עוצר על כל השכונות בהם יש מחבלים שמתפרעים. די להכלה! תנו לכוחות הביטחון לחסל את האויב!".