ישראל מתייקרת | המלצה להעלות את מחירי מעונות היום

יש להעלות את הסכום החודשי לילדים במעונות היום עד גיל שנה בסכום של 120-170 שקלים בחודש ולהגדיל את כוח האדם, כך עולה מהמלצה של ועדת המחירים. שרת החינוך מתנגדת

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 20/07/22 20:58 כא בתמוז התשפב

ישראל מתייקרת | המלצה להעלות את מחירי מעונות היום
מעון יום, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

ישראל מתייקרת: ועדת המחירים של משרד האוצר המליצה היום (ד') להעלות את מחירי המעונות לילדים שנמצאים בפיקוח, זאת במקביל להגדלת כוח האדם. על פי ההמלצה, יש להעלות את הסכום החודשי לילדים במעונות היום עד גיל שנה בסכום של 120-170 שקלים בחודש. אם תאושר הגדלת כוח האדם, העלייה במחירים תעמוד על 500 עד 600 שקלים. 

המעונות המפוקחים כוללים את הרשתות של ויצ"ו, נעמ"ת ואמונה. שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, הביעה את התנגדותה למהלך שייקר באופן דרמטי את העלויות להורים. יו''ר סיעת העבודה, חבר הכנסת רם שפע אמר כי "בשום פנים ואופן לא ניתן לייקר את מחירי המעונות לתינוקות. אני קורא לשרת החינוך ושר האוצר להטיל וטו מוחלט על ההחלטה הזאת. בעת שצונאמי של עליות מחירים פוקד אותנו, המשפחות וההורים הצעירים בישראל, אסור לאפשר לצונאמי הזה להרוס גם את החינוך שלנו. פגיעה בחינוך זה קו אדום". 

פורום מעונות היום המפוקחים נמסר בתגובה: "מסקנות ועדת סל המחירים הן לעג לרש שיובילו לסגירת מערכת החינוך לגיל הרך. המלצות הוועדה, נקבעו באופן חד צדדי ובהתעלמות מהמציאות במעונות היום. ההמלצות כוללות תוספת עגומה של עשרות שקלים לכל מחנכת-מטפלת מאחר ורוב תוספת התקציב כוללת בתוכה את הגדלת התקינה ואת הנחיות הרגולציה החדשות. אנו מתנגדים להפלת הנטל הכלכלי על ההורים. משרד האוצר חייב לסבסד את העלויות הנדרשות. אנו דורשים משר האוצר אביגדור ליברמן להתערב באופן מיידי במשבר ולמנוע את קריסת הענף לפני תחילת שנת הלימודים". 

לאחרונה נודע על עליית מחירים של הלחם המפוקח וגם של מוצרי הטואליטקה, כאשר "קימברלי-קלארק ישראל" הודיעה על עליית מחירים בחלק ניכר ממוצריה בשיעור של בין 5.5% ל- 9.6%. כזכור, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה באמצע החודש את מדד המחירים לצרכן המעודכן עם השינויים לחודש יוני, ומהנתונים עולה כי המדד עלה ב-0.4% בחודש האחרון. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי תחבורה שעלה ב-2.4%, דיור שעלה ב- 0.7%, תרבות ובידור שעלה ב- 0.7% ובריאות שעלה ב-0.6%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי ירקות ופירות שירדו ב- 8.5% והלבשה והנעלה שירד ב-3.4%.