וולדיגר וסילמן שותפות בקואליציה החדשה של המגזר הסרוג

קואליציית הארגונים הדתיים לבריאות הנפש יצאה לדרך. בכנס השתתפו כמאה ראשי ארגונים ומוסדות הפועלים בתחום בריאות הנפש בציבור הדתי | סילמן: "חשוב לזכור שמאחורי כל מתמודד או מתמודדת עומדת משפחה וקהילה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/22 22:08 יא באייר התשפב

וולדיגר וסילמן שותפות בקואליציה החדשה של המגזר הסרוג
התכנסות ראשונה , צילום: ללא

המפגש הראשון של קואליציית הארגונים הדתיים לבריאות הנפש, נערך היום (ה') בכנסת. הכנס נערך ביוזמת ורד מזומן-אביעד יחד עם יו''ר ועדת הבריאות ויו''ר השדולה לבריאות הנפש ומניעת אובדנות, חברת הכנסת עידית סילמן, ויו''ר השדולה לבריאות הנפש, חברת הכנסת מיכל וולדיגר.

בכנס השתתפו כמאה ראשי ארגונים ומוסדות הפועלים בתחום בריאות הנפש בציבור הדתי על גווניו השונים, אשר דנו במספר סוגיות ונושאים בעולם בריאות הנפש וביניהם: שירותי דת בבתי החולים לבריאות הנפש, סטיגמה, חינוך, חקיקה, שיתוף הקהילות ועוד.

סילמן אמרה לאחר הכינוס כי היא מקווה שהקואליציה החדשה תוביל לשינוי אמיתי בשטח ובחברה הדתית. "חשוב לזכור שמאחורי כל מתמודד או מתמודדת עומדת משפחה וקהילה הניצבת מול מציאות לא פשוטה. אנחנו צריכים לדעת איך להחזיק אותם, איך לתת להם מקום מכיל בתוך החברה הדתית, בתנועות הנוער, במוסדות החינוך, בבתי הכנסת ומוסדות הגת השונים, בארגונים. זהו מפגש ראשון, אנו מתחילים פה בתהליך ממשי להקים ולייצר מקום בתוך המגזר שלנו על כל מסגרותיו. לשנות את השיח ולהעביר אותו הלאה, להפוך למקום מחבק ומסייע עבור המתמודדים ובני המשפחה. חובתנו להוריד את הסטיגמה ולייצר תקווה".

מיכל וולדיגר אמרה כי היא נרגשת מאוד לקחת חלק במפגש. "כל המשתתפים הם אנשים אכפתיים שבאו לעזור, לתקן ולעשות שינוי אמיתי ומהותי בתחום בריאות הנפש בחברה הדתית. כולם באו לעבוד בין היתר על מיגור הסטיגמה, לפעול בקהילה, ולטפל גם בתחומי ההלכה, החקיקה, החינוך והמשפחה. מדובר במפגש ראשון מבין רבים ואנו נמשיך עד שתחום בריאות הנפש בחברה הדתית יהיה במקומו הראוי". 

"לא יתכן שיוקיעו אותנו בתוך הבית שלנו"

"הכינוס היום הוא אירוע מרגש ומיוחד והחיבור שלי הוא ממקום אישי", אמרה ורד מזומן-אביעד יוזמת הקואליציה. "הכנס היום והקמת הקואליציה של הארגונים הדתיים להתמודדות עם בריאות הנפש היא כדי שיהיה לנו מקום כאן, בבית שלנו. לא יתכן שיוקיעו אותנו בתוך הבית שלנו. איך יתכן שאנחנו, בציבור הדתי, שותפים ומתנדבים בנושאים רבים שתורמים לחברה אבל בתחום בריאות הנפש מרגישים ללא בית?".

הרב יובל שרלו שלקח גם הוא חלק במפגש אמר: "קואליציית הארגונים הדתיים לבריאות הנפש זה נושא מספיק רחב ומשמעותי כדי לאחד את כל הציבור הדתי לאומי. בנוסף לקואליציה יש מנעד רחב של נושאים וסוגיות ועל כל ארגון ששותף צריך לחשוב מה כל אחד מקבל על עצמו בתחום שהוא עוסק. הטרמינולוגיה הנכונה שלנו צריכה להיות חתירה לבריאות הנפש. נפש זה דבר שמחייב בריאות. לא מספיק רק תקציבים אלא גם שינוי סטיגמה".