ארצות הברית דחתה את הצעת פולין להעברת מטוסים לאוקראינה, אזעקות בקייב

המלחמה באירופה ממשיכה: האמריקנים דוחים את הצעת פולין להעברת מטוסי מיג-29 שברשותם לאוקראינים וטוענים כי ההצעה אינה ישימה | האזעקות התחדשו במספר ערים באוקראינה, זלנסקי: 52 ילדים נהרגו מפרוץ הלחימה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 09/03/22 07:31 ו באדר ב'

ארצות הברית דחתה את הצעת פולין להעברת מטוסים לאוקראינה, אזעקות בקייב
עשן עולה מעל חלק מקייב בירת אוקראינה השוכן על הגדה הימנית של נהר דניפרו , צילום: Ukrinform

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה ממשיכה, ואמש (ג') פולין הציעה: נעביר ללא עלות את כל 28 מטוסי המיג-29 שברשותנו לאוקראינה, דרך בסיס חיל האוויר האמריקני רמשטיין שבגרמניה, על מנת שאלו יועברו על ידי וושינגטון לאוקראינה. האמריקנים הודיעו כי מבחינתם ההצעה "לא ישימה" וכי הפולנים כלל לא התייעצו איתם על כך לפני כן.

בתוך כך, גם הבוקר התחדשו האזעקות במספר ערים באוקראינה, בתוכן קייב. אמש הודיעה רוסיה כי היא מוכנה לנצור את האש משעה מסוימת, אך לא הודיעה לכמה זמן. נשיא אוקראינה זלנסקי עדכן כי לפחות 52 ילדים נהרגו מאז תחילת הלחימה.

"אל תחפשו היגיון במה שמתרחש באוקראינה"

על רקע המשך הלחימה, הגיע אתמול (ג') שגריר אוקראינה בישראל ד"ר איבגן קרוניצ'וק למכון למחקרי ביטחון לאומי ושוחח עם ראש המכון, מנואל טרכטנברג על המצב ועל יחסה של ישראל לכך. 

"מה שאנו חווים היום דומה למה שישראל חוותה במלחמת יום הכיפורים", הכריז קרוניצ'וק בפתח דבריו, "אל תחפשו היגיון במה שמתרחש באוקראינה, אין שם היגיון, יש מתקפה ברברית של האויבים שלנו ורצח העם האוקראיני. מספר הקורבנות מגיע לאלפים על אלפים. אנחנו לא מצליחים לחלץ פצועים. במלחמת העולם השנייה היה מצב דומה. המצב במריופול דומה למה שאתם מכירים מחאלב שבסוריה".