הגזימו? המושב הדתי שקנה פר הרבעה ב-25 אלף שקלים

המכירה הפומבית השנתית של עגלי הרבעה התקיימה במתכונת מצומצמת ובהשתתפות המסורתית של מפעל 'צמח תערובות' מעמק הירדן. המושב רמת מגשימים רכש את הפר היקר ביותר

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/09/21 22:03 ח בתשרי התשפב

הגזימו? המושב הדתי שקנה פר הרבעה ב-25 אלף שקלים
הפר שנמכר, צילום: צמח תערובות

עגל ההרבעה היקר ביותר, מספר 378, במכירה הפומבית, טופח במשק שניידר ברמת הגולן ונמכר ב- 25 אלף שקלים (!) לחוות הבקר ברמת מגשימים. העגל מגזע סימנטל, בן 16 חודשים השוקל כעת 615 ק"ג (ויגיע למשקל של 1 טון) בעל תכונות פוריות ועלייה במשקל של 1.480 ק"ג ליום! עם רגליים ארוכות וחזקות, הנותנות לו יתרון בתנאי השטח הסלעיים של הגולן.


(המכירה הפומבית).

המכירה הפומבית נוהלה על ידי 'אגודת מרעה', לעגלי הרבעה מובחרים, התקיימה בקיבוץ אורטל בגולן והשתתפו בה בוקרים מקצועיים מכל רחבי הארץ. עקב מגבלות הקורונה התקיים אירוע במתכונת מצומצמת מהרגיל. במכירה הפומבית הוצגו 40 עגלי הרבעה מהגזעים סימנטל ושרולה שטופחו בחוות הבקר רמת מגשימים, מבוא חמה, יונתן, קשת ומשק שניידר. המכירה הפומבית נועדה לטפח, לשמר ולהשביח פרים טהורי גזע בעלי גנטיקה משובחת ולהבטיח את איכות הבשר לצרכנים.

העגלים שהוצגו במכירה הפומבית בגולן, בני 15-18 חודשים, שוקלים בממוצע כ- 600 ק"ג והיקף אשכיהם מגיע עד 40 ס"מ. הבוקרים שהשתתפו במכירה הפומבית קיבלו נתונים מלאים לגבי כל עגל הרבעה, כולל תאריך לידה, אופן ההמלטה, נתוני עלייה במשקל, ביצועי הרבעה של אביהם ותכונות הורשה גנטיות, שמתחשבים בהן בעת המכירה. כל העגלים עברו בדיקות פוריות לוודא שאינם עקרים ובנוסף, מקבלים העגלים אישורי בדיקות ווטרינריות, כל זאת על מנת להמשיך את השבחת הגזעים ולטפח תכונות מכריעות לעמידות ובריאות העגלים, אשר מוצגים בזירה, סביבה יושבים הבוקרים והכרוז עורך את המכירה הפומבית. בסיום המכירה הועברו העגלים לחוות הבעלים החדשים ועתה יעסקו בהרבעת הפרות האימהות, בעדרים, וייצור דור צאצאים בריא בעל איכויות גבוהות יותר לעדר הבקר המסחרי.

דרור טננבאום, מנהל השיווק של 'צמח תערובות', בין מפעלי המזון לבע"ח, הגדולים בישראל, אמר: "השנה מקבל האירוע המסורתי חשיבות גדולה אף יותר, לנוכח האיום שריחף מעל ענפים מסוימים בחקלאות הישראלית וכמו שאנו מכירים את הלך הרוחות הוא גם לא לגמרי נעלם מעל פני השטח. מגדלי הבקר הישראלים חווים לצערנו, על בשרם, 'תרתי משמע', את משמעות הגדלת הייבוא של עגלים חיים ובשר קפוא, לכן חשוב ומשמח שהבוקרים הישראלים לא רק שלא הרימו ידיים".

תום חזן, יו"ר 'אגודת מרעה' הוסיף: "מטרת האירוע היא השבחת העדרים של חברי 'אגודת מרעה', ששותפים בה, הן המוכרים והן הרוכשים את העגלים, הנפגשים לאירוע שכולו בירה, בשר ואווירה מפרגנת וטובה. עדרי הבקר בגולן מהמובילים והטובים בארץ ונמצאים כל העת במגמת שיפור וייעול, על מנת לספק את הבשר הטוב והאיכותי ביותר לצרכני הקצה. 'אגודת מרעה' פועלת לאורך השנים על מנת להקל על המגדלים בשטח, על ידי עזרה הדדית, הן בשיתוף מידע והן בכיבוי שרפות המתפרצות בשטחי הגולן והגליל".