החל מהבוקר: מעבדות הקורונה שובתות

כ-2,000 עובדי המעבדות הציבוריות יוצאים הבוקר לשביתה, לאחר שלא הגיעו עם משרד האוצר להסכמה בשיפור תנאי העבודה שלהם. רק מי שנמצא חיובי לנגיף יקבל עדכון, אך הטסים לחו"ל לא יקבלו עדכון במידה ויצאו שליליים

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/20 08:48 י באלול התשפ

החל מהבוקר: מעבדות הקורונה שובתות
צילום: Yossi Aloni/Flash90

עובדי המעבדות החלו הבוקר (א'), בשביתה במסגרתה רק נדבקים חיוביים לנגיף הקורונה יקבלו תשובות לבדיקות, ואילו הנבדקים השליליים יאלצו להמתין בבידוד ארוך, יקר ומיותר. מדובר בכ-2000 עובדים בכלל המעבדות הציבוריות הכוללות את את המעבדות הרפואיות בבתי החולים, בקופות החולים וכן את מעבדות בריאות הציבור של משרד הבריאות.

כאמור, תשובות לבדיקות קורונה חיוביות ימשיכו להינתן על מנת למנוע את שרשרת ההדבקה, אך בעלי תשובות שליליות יאלצו להמתין. הפגיעה היא גם בבתי החולים, למשל, לא יינתנו בדיקות למחלקות האשפוז, בין היתר לצורך שחרור חולים, אלא רק לחולים בסכנת חיים הנמצאים בטיפול נמרץ. בין הנפגעים הם גם הטסים לחו"ל הנדרשים להביא בדיקה עדכנית שמאשרת שאינם נדבקו בנגיף, וכעת קיים סיכוי כי לא יקבלו את התוצאות עד מועד הטיסה.   

אסתר אדמון,יו"ר הסתדרות המיקרוביולגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות, הסבירה את הסיבות להחלטה: "הממשלה העניקה לנו סטירת לחי מצלצלת, במקום להשקיע בפיתוח ובשיפור המעבדות הציבוריות ובעובדים המסורים, שמזה שנים מרוויחים שכר עבדים, היא בזזה את הקופה הציבורית וחתמה על הסכמים סודיים, נסתרים מהעין, עם יזמים פרטים, כדי להתחרות במעבדות הציבוריות, בתנאים לא אפשריים".

עוד אמרה אדמון: "אנחנו בימים אלו לא מצליחים לגייס עובדים צעירים למעבדות בבתי החולים ובקופות. מסתבר שתם עידן הפראיירים!  אנשים מעדיפים לעבוד במעבדות פרטיות, ולהרוויח פי 2, 3 ואפילו פי 4, מאשר לעבוד במערך הציבורי המשפיל. השביתה שלנו מחר היא כדי לעצור את ריסוק המערך המעבדתי הציבורי בישראל".