העובדות הסוציאליות יחזרו לשבות?

יו"ר ארגון העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, הבהירה בדיון בוועדה לקידום מעמד האישה כי ההסכם עם האוצר טרם נחתם, והציבה אולטימטום לחתימת ההסכם עד מחר: "מעדיפה לא להחזיר את העובדים והעובדות לשביתה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/07/20 12:24 ו באב התשפ

העובדות הסוציאליות יחזרו לשבות?
הפגנת העובדים הסוציאליים בחודש שעבר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בדיון מעקב הבוקר (ב') בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, שעסק בנושא משבר העבודה הסוציאלית וקריסת השירותים החברתיים, הסתבר שעדיין לא נחתם ההסכם מול העובדות הסוציאליות. כזכור, אחרי שביתה בת שבועיים וחצי, סיכמו ראשי האיגוד עם האוצר על מתווה לחזרה לעבודה.

‏לאחר שהושג הסכם עם האוצר: הסתיימה שביתת העובדים הסוציאליים

יו"ר האיגוד ענבל חרמוני עדכנה בוועדה כי ההסכם לא חתום מול האוצר, והציבה אולטימטום: "הוא חייב להיות חתום עד מחר. אני מעדיפה לא להחזיר את העובדים והעובדות לרחובות לשביתה". לדברי חרמוני, ההסכם הכולל תוספת של כ-200 מיליון שקלים למשכורות העובדים, תכנית לאבטחתם בהיקף של כ-70 מיליון שקלים ₪ וכן "מענק קורונה" נוסף לא נחתם סופית.

"הגענו להסכמות ואנחנו בניסוחים וההסכם חייב להיות חתום עד מחר מאחר וההסכם כולל גם את חודש יולי, הדברים רשומים. הגענו להסכמות ולהחלטות וחייבים ללחוץ על חתימה כמה שיותר מהירה ואני מעדיפה לא להחזיר את העובדים לרחובות לשביתה, לא מוכנה שזה יימשך אחרי מחר.
השגנו תקציב למוגנות של 70 מיליון שקלים תחת יחידת מטה בתחום האבטחה שמוקמת במשרד הרווחה – זה סכום שייכנס לבסיס התקציב ב-2021 וכרגע יהיה מקופסת הקורונה ואני עדיין מחכה למכתב שיעגן את זה. כרגע הסכום הוא כמעט פי 7 ממה שיש היום שזה 11 מיליון".

העובדות הסוציאליות חוסמות כביש ברמת גןצילום: מטה המאבק

לדברי חרמוני תהיה תוספת, שחלקה יהיה כמענק וחלקה כתוספת חודשית בערך של בין 9000 ל-11 אלף שקל פר משרה מלאה: "במקביל יהיה מענק בגובה 5500 שקל בשתי פעימות – אחת מידית ואחת נוספת בינואר 2021 וזאת ביחס למשרה מלאה. הדבר המרכזי תהיה הסכמה שתהיה רפורמה מבנית בשכר העובדים הסוציאליים בגובה 200 מיליון מסגרת עלות וזאת פעימה אחת מתוך 2. הפעימה ה-2 תהיה בהסכם המסגרת הבא בין המדינה להסתדרות ובמסגרתה נוחרג מהסכם המסגרת הבא דבר שיאפשר את הרפורמה".

נוי סופר, נציג אגף השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, שהשתתף בדיון, אמר כי "אנחנו עובדים על הניירות המשפטיים. בהחלט נעשה מאמץ לעגן את ההסדר כמה שיותר מהר. מיד אחרי שנעגן את כל ההסכמות אנחנו מתכוונים להיכנס למשא ומתן לשינוי מבנה הסכם שכר כדי עד יולי 2021 נוכל להוציא אותו לפועל".

יו"ר הוועדה ח"כ עודד פורר הבהיר: "עד שלא נראה את ההסכם חתום לא נרפה מהעניין".

כזכור, הצדדים סיכמו על רפורמה למבנה השכר שתתבצע בשתי פעימות, הראשונה ביולי 2021 והפעימה השנייה עם פתיחת הסכמי השכר במשק. עוד סוכם על הסכם אבטחה ומוגנות מלא לעובדים בסך 70 מיליון שקלים שייכנסו לתקציב המדינה בכל שנה. כמו כן, העובדים יקבלו מענק קורונה לשנת 2021 בסך 9,000 עד 11,000 לעובד.