‏לאחר שהושג הסכם עם האוצר: הסתיימה שביתת העובדים הסוציאליים

לאחר שבועיים של השבתת השירותים החברתיים, הצדדים על הסכם אבטחה ומוגנות מלא לעובדים בסך 70 מיליון שקלים שייכנסו לתקציב המדינה בכל שנה. כמו כן, העובדים יקבלו מענק קורונה לשנת 2021 בסך 9,000 עד 11,000 לעובד

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/20 09:14 א באב התשפ

‏לאחר שהושג הסכם עם האוצר: הסתיימה שביתת העובדים הסוציאליים
צילום: פלאש 90

ארגון העובדים והעובדות הסוציאליים הגיע להסכם עם משרד האוצר ובכך הסתיימה השביתה שבה פתחו העובדים לפני כשבועיים. הצדדים סיכמו על רפורמה למבנה השכר שתתבצע בשתי פעימות, הראשונה ביולי 2021 והפעימה השנייה עם פתיחת הסכמי השכר במשק. עוד סוכם על הסכם אבטחה ומוגנות מלא לעובדים בסך 70 מיליון שקלים שייכנסו לתקציב המדינה בכל שנה. כמו כן, העובדים יקבלו מענק קורונה לשנת 2021 בסך 9,000 עד 11,000 לעובד.

נזכיר כי העובדים הסוציאליים החלו בשביתה לפני כשבועיים. לאחר שלא הושג הסכם עם האוצר,  יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד אמר כי אם לא ייפתר המשבר מול העובדים הסוציאליים, יצטרפו חלקים נוספים במגזר הציבורי למחאה ולשביתה כאות הזדהות עם המחאה.

אמש (ג') נפגשו של שר האוצר ישראל כ"ץ, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שר העבודה והרווחה איציק שמולי, סגן שר האוצר יצחק כהן, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים בהסתדרות ענבל חרמוני והצוותים המקצועיים במשרד האוצר והגיעו להבנות .

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ  בירך על ההסכמות שהושגו עם העובדים הסוציאליים: "במדינה מתקדמת, מגיע שכר הגון ותנאי עבודה הולמים למי שעובד עם אוכלוסיות מוחלשות.מגיעה מילה טובה לשר האוצר ישראל כ"ץ ולצוות משרד האוצר שפעלו בנושא, ולשר איציק שמולי שנאבק וליווה את התהליך.  כמו שהבטחתי לעו״סים שפגשתי במשרד ובשטח בימים האחרונים- נמשיך ללוות אתכם עד להסדרה מלאה."