הרב יגאל קמיניצקי: גם בציבור שלנו שאלו אותנו מה אנחנו עושים בגוש קטיף

בטקס השנתי לציון עקירת גוש קטיף מתח רבה של גוש קטיף ביקורת לגבי יחסה של הציונות הדתית להתיישבות במקום וטען כי גם הדתיים הלאומיים לא הבינו מדוע אנחנו מתיישבים בגוש קטיף

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/08/14 09:33 י באב התשעד

הרב יגאל קמיניצקי: גם בציבור שלנו שאלו אותנו מה אנחנו עושים בגוש קטיף
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

"כינו אותנו קוץ בגרון, קן של צרעות. לא נעים לומר שגם בציבור הדתי לאומי שאלו אותנו לא פעם מה אנחנו עושים בגוש קטיף. הקב"ה גלגל את המצב כך שזה הגיע בסוף דרך אריק שרון אבל כנראה שעם ישראל לא רצה את חבל עזה וגוש קטיף. מזל שהקב"ה מכריח אותנו ודוחף אותנו לחזור לארץ אבותינו", כך אמר רבה של גוש קטיף, הרב יגאל קמיניצקי בטקס השנתי לציון יום השנה לעקירת גוש קטיף שנערך ערב תשעה באב סמוך לנתיבות. יום השנה בפועל מצוין היום (ד') ברחבי הארץ.

לדבריו, בראי ההיסטוריה מדינת ישראל העדיפה תמיד לוותר על שטחים והקב"ה הוא שדחף אותנו לכיבוש כל ארץ ישראל. “במלחמת השחרור היינו מוכנים לקבל את הסכם החלוקה והקב"ה הכריח אותנו להילחם על השאר, במלחמת ששת הימים התחננו למלך חוסיין שלא להיכנס והוא נכנס, במבצע צוק איתן כמעט והתחננו להפסקת אש והקב"ה הקשה את ליבם".

"חל מהפך בציבור ביחס לחבל עזה”, הוא הוסיף בהתייחסו להלך הרוח בציבור. "נכון שלא מיד יש אהבה פורחת אבל כמה שהגאולה היא קמעה קמעה כך גם היחס לארץ ישראל. הרב קוק מדבר לפני תשובה על הכרת הטוב ולהבין מה זה תורה. צריך להבין שאנחנו בדרך חזרה לארץ אבותינו”.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/86201444088.mp4[/embed]

הטקס השנתי לציון יום השנה לעקירת גוש קטיף נערך השנה במתכונת מצומצמת סמוך לנתיבות בשל המבצע שהתנהל. על רקע הדי הפיצוצים והלחימה ברצועת עזה התכנסו כשלושים מנציגי המתיישבים. ״נסתכל לעתיד ונערך לבאות בגדר. נזכור ונחזור”, אמר שר הבינוי והשיכון אורי אריאל. “2000 שנה עד שחזר עם ישראל לארצו, 19 שנה עד שחזרו בני גוש עציון לביתם ואנו כאן מחכים גם כן. צריך לגמור את העבודה עכשיו בתוך עזה ולהסיר את האיום הטרוריסטי של החמאס אחת ולתמיד".

השר אריאל התייחס לטיפול באנשי גוש קטיף שעדיין נמשך למרות השנים הרבות שחלפו ואמר: "אנו פועלים במלוא המרץ להעביר את המשפחות לבתי הקבע. צריך לפרק את אתרי הקראוונים ואנו נעשה זאת בחודשים הקרובים״.

ח"כ זבולון כלפה, שנעקר מעצמונה אמר: "כל אותה רוח שהיתה בגוש קטיף לא נעלמה, היא נמצאת כאן איתנו ומפעמת אצל ילדינו. אנחנו משתדלים להסתכל קדימה, הקב"ה מנווט את הספינה בדרכים שלו".

בהתייחסו למלחמת צוק איתן אמר ח"כ כלפה: "אני מסתובב בקיבוצים של עוטף עזה או יותר נכון עוטף גוש קטיף ושומע מהם אמירות על חשיבות השליטה הישראלית ברצועה, אמירות שלא חלמנו לשמוע לפני 9 שנים".

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/8620141347.mp4[/embed]

אליעזר אורבך מנהל ועד מתיישבי גוש קטיף אמר: "במגבלות הקיימות, אנו עומדים בנקודה הקרובה ביותר לגוש, שומעים את הדי ההפגזות המגיעות היישר מחורבות ביתנו ומתפללים לחזור. העובדה שקיימנו את הטקס למרות האילוצים והמציאות הביטחונית ובהשתתפות נציגי הקהילות מבטאת את הכיסופים שלעולם לא ייעלמו. מדובר במעט המחזיק את המרובה, אנו שלוחי ציבור המבטאים את הכיסופים של אנשי הגוש, אלו הלוחמים כרגע ברצועה ואלה שבעורף".