הפינוי ימשיך לתוך הלילה

בשעה זו מפונה היישוב עמונה על יד כוחות הביטחון. 16 שוטרים נפצעו. 30 משפחות פונו עד עתה. בבית הכנסת מתבצרים מהבוקר עשרות רבות של בני נוער. דיווח מתעדכן

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/02/17 11:17 ה בשבט התשעז

הפינוי ימשיך לתוך הלילה
Miriam Alster/FLASH90, צילום: Miriam Alster/FLASH90

במסגרת מבצע "גן נעול", כפי שבחרו לכנותו במערכת הביטחון, מפנים בשעות האחרונות כוחות יס"מ את 42 המשפחות ומאות התומכים שהגיעו ליישוב.

מאז החל פינוי המאחז ב-11:00 נפצעו 16 שוטרים, בהם אחת במצב בינוני שפונתה עם עוד 10 שוטרים וכמה קטינים שנפצעו קל. עד כה נעצרו 7 מפרי סדר והורחקו מהמקום כ-200 במסגרת העימותים האלימים בין השוטרים לתושבים ולצעירים שהגיעו למחות. המשטרה: הפינוי יימשך לתוך הלילה.

המשטרה עצרה שבעה חשודים בגין הפרת סדר והרחיקה כ-200 צעירים אל מחוץ למאחז. עד כה התפנו מרצון 12 משפחות בלבד מתוך 40 המתגוררות במאחז. אחר הצהריים נכנסו הכוחות גם לביתה של תמר נזרי, שהפכה לאחד הסמלים במחלוקת, כדי לפנות אותה ואת משפחתה. "אני רוצה להגיד דברי פרידה לבית שלי. אני לא מצטערת על אף יום שהיינו פה. אני לא מצטערת על אף שקל שהשקענו בבית הזה. עברנו איתך פה 16 שנים כולל חגים וימי הולדת".

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=vcXUZJBJm8o[/embed]

צפו: כוחות הביטחון מחוץ לביתו של אביחי בוארון

כוחות משטרת ישראל נאספים בפאתי הישוב עמונה ונערכים להתחלת הפינוי. ממשטרת ישראל נמסר כי המשטרה "המשיכה לאורך כל הלילה והבוקר בהידברות רציפה עם המתיישבים והנהגתם במטרה להמשיך ולקדם פינוי בהסכמה עפ"י התחייבותם לבג"צ. משטרת ישראל תחתור לביצוע הפינוי ללא הפעלת כח כנהוג, ככל שלא תופעל אלימות נגד שוטרים.

סביב כל בית, הוצבו עשרות שוטרים על מנת לבודד את השטח ולאפשר את הפינוי.תושבים קראו לעבר הכוחות המפנים: "תהיו גברים ותסרבו פקודה". אחד השוטרים סירב להשתתף בפינוי והוצא מהקבוצה של אנשי הביטחון שצעדה יחד שעשתה את דרכה לבתים. בתגובה, חבורת נערים הריעה לו וקראה לעברו "גיבור".

(צילום: מטה עמונה)

מוקדם יותר במסגרת ההערכות לפינוי, מסרה אחת מהמשפחות לידי המשטרה שקית שהכילה אמצעי אמל"ח, רימוני הלם ופצצות תאורה, שהוסלקו בביתם. במשטרה שיבחו את הפעולה ואמרו כי הם מצפים להמשך התנהגות אחראית מצד כלל התשובים והנהגת היישוב כפי שהיה עד כה.

(צילום: דוברות המשטרה)

תושבת עמונה, תמר ניזרי, אמרה הבוקר בגל"צ: "הבית במובן מסוים כבר לא שלי, איפשהו זה לא נתפס שזה הבוקר האחרון שלי פה. אני לא מתכוונת לצאת מהרגליים על הבית. איך בדיוק אני אמחה בצורה פסיבית - זה אני עדיין לא יודעת".

(צילום: מטה עמונה)

השר אורי אריאל הגיע הבוקר לעמונה כדי לתמוך בתושבים ולשהות עימם במהלך הפינוי. השר שיבח את המתיישבים וקרא לראש הממשלה ושר הביטחון לנהוג באיפוק כפי שנוהגים בעמונה, קריאה שלפי שעה לא נענתה. "אנשי עמונה עומדים בגבורה במבחנים שנמשכים כבר 11 שנה. בדיוק בתאריך הזה לפני 11 שנה הרסו כאן עשרה מבני קבע, ולמרות המבחנים היישוב ממשיך להתקיים והוא גם ימשיך. אני מקבל מתושבי עמונה תעצומות נפש, ומציע גם לאחרים ללמוד מהם מהי ההתנהגות הראויה למדינת היהודים.

אם תושבי עמונה יידעו שהם מפונים לאותו הרכס ודגל ישראל יתנוסס 200 מטר מפה זה יהיה סימן לתקווה, להתחזקות ולפריחה. אם חלילה זה לא יקרה עכשיו אלא יותר מאוחר, יהיה יותר קשה אבל זה בע"ה יקרה.

פיניתי לראש הממשלה ולשר הביטחון לא להתחיל עם הפינוי גם לא שנייה אחת לפני החלטת בג"ץ, אין לזה שום הצדקה וזה ייצר ריב בין אחים. אני שמח שעד עכשיו המשטרה לא התחילה בפינוי למרות ההודעות שאני לא יודע מי הפיץ. אני מקווה שכוחות הביטחון ובעיקר הדרג המדיני הקובע שמנחה אותם, ראש הממשלה ושר הביטחון, ינשמו עמוק וילמדו מהאנשים פה שנשארים מאופקים ורגועים מאוד למרות הכל".