המתמודדים לתפקיד הרב הראשי: הרבנים סתיו, איגרא ושפירא

עד כה הגישו שלושה נציגים ציונים-דתיים את מועמדותם לתפקיד הרב הראשי לישראל. הרב אליעזר איגרא, דיין בית הדין הרבני הגדול, אמר כי הגיש את מועמדותו לאחר שקיבל אישור מהרבנים אריאל וליאור

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/11/12 11:17 ד בכסלו התשעג

המתמודדים לתפקיד הרב הראשי: הרבנים סתיו, איגרא ושפירא
בשבע, צילום: בשבע

הרב אליעזר איגרא, רבה של כפר מימון ודיין בית הדין הרבני הגדול, מתכוון להתמודד על תפקיד הרב הראשי לישראל מטעם הציונות הדתית. עד כה מתמודדים על התפקיד גם הרב דוד סתיו מארגון רבני "צהר" והרב יעקב שפירא.

"קיבלתי פנייה מראשי רבני הציונות הדתית, ולאחר שהתייעצתי עם הרב אריאל, הרב ליאור, הרב דרוקמן ורבנים נוספים מכל גווני הקשת, כולל רבנים חשובים מהציבור החרדי, רבנים חשובים מהציבור הספרדי וגדולי הדיינים שתמכו במהלך הזה, החלטתי ללכת על התפקיד", גילה הרב איגרא בראיון לעיתון "בשבע", וציין כי "מכיוון שאני מרגיש שהתפקיד הזה הוא בבחינת 'שלוחא דרבנן', על אף שקיבלתי תמיכה במהלך, חשוב לי מאוד שיהיה בקרוב כנס של רבני הציונות הדתית לבחירת מועמד אחד מוסכם של הציונות הדתית".

בכתבה שהתפרסמה בסוף השבוע בעיתון מציג הרב איגרא את משנתו ואת השקפתו. "מאז ומקדם הרבנות הראשית, ככל הרבנים בקהילות ישראל, נשאה בעול הציבור בעיקר בזמני משבר וקושי. הרבנות צריכה יותר להתעסק בענייני חסד, ולהנחיל את רוח היהדות לגורמי הממשל השונים על ידי הקמת מערך ייעוץ ועבודה משותפת כדי להשפיע ולשמר את צביונה היהודי של מדינת ישראל. צריך להשאיר את הרבנות שייכת לכל המגזרים. קל מאוד שכל אחד בונה במה לעצמו. לדעתי הציבור שלנו לא תמיד מבין את זה, ויש שמנסים לבנות מערכות שונות, בית שמאי ובית הלל. כל עוד מדובר בלתת הכשרים נפרדים על חסה זה נסבל, אך כשמדובר בענייני גיטין ונישואין - אי אפשר שכל בית דין יכיר רק בעצמו", טען.

עוד מציע הרב איגרא לשפר את המעמד התדמיתי ואת כבוד הרבנות, ולהפוך אותה "למערכת שתחבר ותקרב לבבות בעם בין החרדים לדבר ה' לבין החרדים מדבר ה'. אם אין קמח אין תורה, ולכן דבר ראשון יש להרחיב את התמיכה הציבורית ברבנות הראשית, ולאפשר את הגדלת התקציבים והתשתיות".

בנוסף, אומר הרב איגרא כי יש לשפר את מערך הכשרת הרבנים והדיינים, למקצע ולייעל את מערך הבחינות וההסמכה, ולתת העשרות מקצועיות לרבנים בעשייה קהילתית וציבורית.

"כדי לחזק את הזהות היהודית בעם ישראל, יש לחבר את הכוחות התורניים שפועלים בישראל ולהנגיש את ההלכה ושמירת המצוות על ידי הסברה בהירה המותאמת לציבור הרחב", סיכם.