רק בישראל: הוזמן להשיא משואה, התבקש לשלם את העלויות - וסירב

שדר הכדורגל הארגנטינאי ריגש ישראלים רבים כאשר פתח כל משחק ששידר בקריאה לשחרור החטופים הישראלים ובהם דודתו אופליה רויטמן. פלר הוזמן להשיא משואה בטקס יום העצמאות אך נדרש לשלם את עלות הטיסות והמלון מה שגרם לסירובו וביטול השתתפותו באירוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/24 08:55 כז בניסן התשפד

רק בישראל: הוזמן להשיא משואה, התבקש לשלם את העלויות - וסירב
טקס המשואות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כבכל שנה, בערב יום העצמאות יתקיים בהר הרצל טקס הדלקת המשואות ובו יודלקו השנה 12 משואות בסימן המלחמה בעזה ואסון ה-7 באוקטובר. על פי פרסום בערוץ 12, אחד מהאנשים שקיבלו פניה להדליק משואה בטקס הוא שדר הכדורגל היהודי-ארגנטינאי הרנן פלר שבתחילת המלחמה ריגש רבים בישראל כאשר פתח כל שידור בקריאה להשבת החטופים הישראלים מעזה. אלא שפלר התבקש, כך על פי הפרסום, לשאת בעצמו בעלויות הטיסה והמלון בישראל, מה שגרם לסירובו להשתתף בטקס.

בין החטופים בעזה הייתה גם דודתו של פלר, אופליה רויטמן ששוחררה בעסקת החטופים הראשונה. מאז פרוץ המלחמה הפך פלר לאחד הדוברים הפרו ישראלים הבולטים בעולם ואף ביקר בישראל בחודשים הראשונים לפרוץ המלחמה.

הרנן פלר, ביקש לשלם את העלויות

הרנן פלר, ביקש לשלם את העלויות , צילום: מורג ביטן

הביקור בישראל וההוקרה בכנסת

כאמור, במשך 53 ימים פתח שדרן הספורט הארגנטינאי את שידוריו בקריאה לשחרור החטופים. "כבוד גדול להיות כאן בכנסת, אני מתרגש ושמח להיות בישראל" אמר בעת ביקורו בכנסת שם קיבל תעודת הוקרה על פועלו, "אני מרגיש שזה הבית שלי. אני שמח על שובה של דודתי אופליה, אבל אנחנו נשמח ממש ביום שיחזרו כל החטופים".