סופית: ערוץ אל ג'זירה ייסגר - השרים הצביעו פה אחד

בתום דיון בישיבת הממשלה החליטו השרים פה אחד לסגור את הערוץ הקטארי בישראל. הדברים מגיעים לאחר שהיועמ"שית נתנה אור ירוק לסגירת הערוץ. מיד לאחר ההחלטה, שר התקשורת קרעי חתם על הצווים | מה באמת כוללת הצעת החוק?

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/24 12:58 כז בניסן התשפד

סופית: ערוץ אל ג'זירה ייסגר - השרים הצביעו פה אחד
אל ג'זירה ייסגר, צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL, Gil C,Shutterstock

במהלך ישיבת הממשלה הבוקר (א') הצביעו כל השרים פה אחד על סגירת הערוץ הקטארי אל ג'זירה בישראל. בתום ישיבת הממשלה וקבלת ההחלטה, חתם שר התקשורת שלמה קרעי על הצווים האוסרים את שידוריה של רשת הטלוויזיה בישראל.

נתניהו וקרעי מיהרו לצייץ

ראש הממשלה נתניהו מיהר לצייץ עם קבלת ההחלטה וכתב: "הממשלה בראשותי החליטה פה אחד: ערוץ ההסתה אל ג׳זירה ייסגר". גם שר התקשורת קרעי מיהר להוציא הודעה וכתב: "הממשלה אישרה ומיד חתמתי על הצווים נגד אלג'זירה. הצווים שלנו ייצאו לפעולה באופן מיידי. עבר יותר מדי זמן ויותר מדי מהמורות משפטיות מיותרות כדי שנוכל סוף סוף לעצור את מכונת ההסתה המשומנת של אלג'זירה שפוגעת בבטחון המדינה. לאורך חודשים, עשיתי הכל ואמשיך לעשות הכל כדי שהם לא יוכלו לפעול מישראל עוד".

אל ג

אל ג'זירה, צילום: Robert Way,Shutterstock

הבטיחו לסגור את אל ג'זירה - הסעיפים בחוק מראים אחרת

לפי סעיפי החוק שצפוי שעבר את אישור הכנסת, החוק לא יחול על שידורים שיבוצעו מטלפונים סלולריים, אשר כיום מהווים תחלופה מספקת למצלמה עם מעטפת טכנית מספקת כגון חצובה ומיקרופון. בנוסף, החוק יחול על ספקיות טלוויזיה ישראליות בלבד כך שספקיות זרות יוכלו להמשיך לשדר כרגיל את שידורי הערוץ גם בישראל וכך גם אתרי האינטרנט.

הערוץ יוכל לפעול באופן חופשי ביהודה ושומרון

בנוסף החוק מגביל את הפעילות לסגירת הערוץ מחוץ לשטחי יהודה ושומרון באופן שאל ג'זירה תוכל להסתפק בהעתקת פעילותה לשטחי יהודה שומרון לצורך המשך השידורים. גם אם החוק יצא בסופו של דבר לפועל וראש הממשלה יחליט על חסימת הערוץ, לפי סעיפי החוק החסימה תבוצע ל-45 יום בלבד ותצריך אישור של שופט מחוזי.

פעילות הערוץ תוכל להימשך בערוצים בהם מרוכזים צופי הערוץ

ומעל הכל, תוקפו של החוק הוגבל מראש לארבעה חודשים בלבד או לסיום המלחמה לפי המוקדם מביניהם. משמעות החוק לפי סעיפיו הנוכחיים מגבילה אותו בעיקר לאוכלוסייה הישראלית. תושבי הרשות הפלסטינית וכך גם תושביה הערביים של ישראל אשר צורכים את שירותי הטלוויזיה מספקיות זרות יוכלו להמשיך לצפות בערוץ המסית באין מפריע - גם אם ייושם החוק.