כחמישה חודשים להרס היישוב: החלו העבודות להקמת עמונה

אחרי חודשים של מגורים בצפיפות בלתי אנושית תושבי עמונה שביתם נהרס בחורף יכולים להעלות חיוך של שביעות רצון. ראש הממשלה נתניהו כתב בסיפוק: "יש לי את הזכות להיות ראש הממשלה שבונה יישוב חדש ביהודה ושומרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/17 13:30 כו בסיון התשעז

כחמישה חודשים להרס היישוב: החלו העבודות להקמת עמונה
העבודות על עמונה, צילום: עמוד הפייסבוק של ראש הממשלה

אחרי מאבק עיקש ותנאי מגורים קשים וצפופים במדרשת עפרה, החלו העבודות בשטח להקמת יישוב חדש לתושבי עמונה שפונו מבתיהם בפברואר האחרון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בדף הפייסבוק שלו, ''היום החלו העבודות בשטח, כפי שהבטחתי, להקמת היישוב החדש למתיישבי עמונה. אחרי עשרות שנים, יש לי את הזכות להיות ראש הממשלה שבונה יישוב חדש ביהודה ושומרון'". ולא ציין משום מה כי גם ההרס של היישוב היה בתקופתו.

עוד כתב נתניהו: ''לא הייתה ולא תהיה ממשלה טובה יותר להתיישבות מהממשלה שלנו''.

תושבי עמונה הגיבו בהסתייגות אופטימית לתחילת העבודת ואמרו: "אנו מברכים על תחילתן של העבודות ומתפללים להתקדמותן ללא הפרעות וללא עצירות. הציבור כולו מצפה מראש הממשלה שלא לאפשר לשום גורם עוין, בין גורמי שמאל ובין גורמי משפט או פקידות, לעצור את העבודות. אסור לתת להצלחה הזו - הקמת ישוב חדש ביו"ש - להפוך לכישלון ולפארסה. הציבור כבר שבע אכזבות. האחריות היא על כתפי הממשלה והעומד בראשה''.

התושבים גם הזכירו כי ''והעבודות שהחלו היום הן פתח תקוה לעתיד. ישוב שנהרס חייב לקום מחדש, והבטחות צריך לקיים. תושבי עמונה, המועצה האזורית בנימין, אנשי לשכת התכנון וכל הנוגעים בדבר, עשו כל מאמץ על מנת לעמוד בכל הדרישות החוקיות וללכת בדרך המלך". התושבים הביעו תקווה שהעבודות לא ייפסקו: "לא נותר לנו אלא לצפות שהממשלה לא תיתן לארגוני השמאל או לגורמי שמאל אחרים להכתיב שוב את המציאות".