קצין צה"ל נהרג כתוצאה מפליטת כדור בתרגול

סגן דוד גולובנצ'יץ' מאפרת, רצה לתרגל את חייליו באירוע דקירה באחת העמדות בחברון. בעת שהלוחמים ניטרלו אותו נפלטו שני כדורים באחד הנשקים והוא נפטר זמן קצר לאחר מכן מפצעיו. הרמטכ"ל הכריז על עוצר אימונים ביום חמישי ואלוף פיקוד מרכז מינה ועדת מומחים לבדיקת המקרה

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/07/17 07:16 יא בתמוז התשעז

קצין צה"ל נהרג כתוצאה מפליטת כדור בתרגול
נהרג בעת תרגול. סגן גולובנצ'יץ' ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

קצין גולני, סגן דוד גולובנצ'יץ' בן 22 מאפרת, נהרג אמש (שלישי) מפליטת כדור, בזמן שניסה לתרגל שניים מחייליו בפיגוע דקירה בחסם ג'ילבר בחברון. נסיבות המקרה עדיין לא ידועות במלואן, אך מחקירה ראשונית עולה שבעת שהחיילים נאבקו בו, נפלטו 2 כדורים מאחד הנשקים שהרגו את המ"מ הצעיר.

מהבדיקה הראשונית עולה שאתמול בשעות הערב, רצה גולובנצ'יץ' לתרגל שניים מחייליו למחלקה בחטיבת גולני. הוא עלה לעמדת ג'ילבר והתחזה למחבל המנסה לדקור את החיילים ואף הפך עליהם את השולחן בעמדה. עדיין לא ידוע אם החיילים היו ערים לכך שמדובר במפקדם שמתרגל אותם, או שהם חשבו שמדובר במחבל אמיתי ושהם בסכנת חיים.

החיילים ניטרלו את מפקדם ותוך כדי ספק נפלטו ספק נורו לעברו שני כדורים. מפקד המחלקה ככל הנראה לא חבש שכפ"ץ קרמי ולא אמצעים נוספים המעידים על תרגול. בנוסף לכך מתברר שהחיילים לא פרקו את נשקיהם בעלייה לשמירה.

כוחות גדולים של מד"א הגיעו למקום והחלו לבצע בגולובנצ'יץ פעולות החייאה, אולם זמן קצר לאחר הירי נקבע מותו. הוא הותיר אחריו זוג הורים, שני אחים ושתי אחיות. הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט הודיע על עוצר אימונים ביום חמישי שיוקדש לרענון בטיחות ובנוסף לכך פורום המטכ"ל יתכנס לישיב מיוחדת בנושא.

מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, מינה ועדת בדיקה בראשות ראש מטה עוצבת עידן, אלוף-משנה רונן תמים, לתחקור נסיבות האירוע ובנוסף לכך, המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירה משלה.