צפו: תלמידים חוגגים הקפות שניות עם ניצולי שואה

בכפר הנוער הודיות החליטו שבהקפות השניות, שהתקיימו מיד בצאת שמחת תורה, הם רוצים לרקוד דווקא עם ניצולים ששרדו את השואה. מנהל המוסד: ""ניצולי שואה מחובקים עם ספרי תורה ובוכים מדמעות של אושר – אין תקומה גדולה מזו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/10/17 10:24 כה בתשרי התשעח

צפו: תלמידים חוגגים הקפות שניות עם ניצולי שואה
רוקדים עם ניצולי השואה, צילום: אורן ברקאי

עם צאת חג תשרי האחרון, שמחת תורה, פצחו נערים ונערות רבים בריקודי מסורת ההקפות השניות. בכפר הנוער הודיות ביקשו ליצוק תוכן נוסף לריקודים וחברו לארגון התאחדות יוצאי רומניה בחיפה, שחברים בו ניצולי שואה רבים.

הריקודים בצאת החג היוו את השיא לשהות המשותפת של התלמידים וניצולי השואה במוסד החינוכי שבגליל התחתון. כל תלמיד ליווה במשך ימי החג ניצול אחד, שעבור חלקם זו הייתה הפעם הראשונה שהם עולים לתורה ומתפללים בבית כנסת.

"בעידן של הכחשת שואה - התשובה שלנו היא לספר את הסיפור לדור הבא", אמרה בהתרגשות אחת הניצולות ששמחה על הריקוד המשותף עם התלמידים. אלירן, אחד התלמידים, הוסיף: "לצערנו בעוד כמה שנים כמעט ולא יישארו ניצולי שואה. עלינו לנצל כל הזדמנות כדי שהדור הצעיר יחווה וישמע את סיפורם של יצולי השואה ממקור ראשון. האירוע מסמל חיבור אמיתי בין דורות בחברה הישראלית וכן חיזוק המסורת היהודית והישראלית. מרגש לראות את ניצולי השואה שלאחר כל הסבל שעברו ממש זכו לסגור מעגל".
 
תלמיד כיתה י"ב, אדרגאו הנטיה, סיפר כי זה היה המפגש הראשון שלו עם ניצולי שואה, "בשבילי, לפגוש ניצולי שואה שעברו כל כך הרבה בחיים שלהם זה שיעור גדול לכל החיים. בהמשך השנה אני אמור לצאת למשלחת לפולין, המפגש עם הניצולים, הכין אותי למה שאני צפוי לראות ולשמוע בפולין".

https://www.youtube.com/watch?v=LayuT2mE3nw&feature=youtu.be
 
מנהל הכפר, אלי שטיין: "לאור ההצלחה הגדולה בשנים שעברו, גם השנה המשכנו את  המסורת וקיימנו אירוע הקפות שניות. החיבור בין ניצולי שואה ותלמידי הכפר מלמד אותנו הלכה למעשה, שיעור חשוב על כבוד, אהבת חינם ואחדות בין מעגלים שונים בחברה הישראלית".

עוד הוא אמר כי "חיבור של זיכרונות ניצולי השואה משמחת תורה בגטו ורשה, עם שמחת התורה של תלמידנו היקרים, כפי שהעידו הניצולים היקרים 'כל הקפה היוותה ניצחון עבורם'. המפגש הזה גרם לתלמידים שלנו להרגיש באופן המוחשי ביותר שהם חלק ממשי מההיסטוריה של עם ישראל. ניצולי השואה מחובקים עם ספרי תורה ובוכים מדמעות של אושר – אין תקומה גדולה מזו".