נשות מילואימניקים? מהיום אתן זכאיות לעבוד שעה אחת פחות

לפי הצעת החוק שעברה בכנסת, אשה שבן זוגה משרת מעל חמישה ימי מילואים ברצף, תהיה רשאית לעבוד שעה פחות ביום. אחד מיוזמי החוק ח"כ יוגב: "משפחת איש המלואים תורמת גם היא את עצמה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/06/17 21:42 ג בתמוז התשעז

נשות מילואימניקים? מהיום אתן זכאיות לעבוד שעה אחת פחות
חיילי מילואים באימון, צילום: פלאש 90. מאור קינבורסקי

הצעת החוק שמעגנת את זכותן של נשות אנשי מילואים לעבוד שעה פחות ביום עברה הערב (שלישי) במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית.

לפי הצעת החוק, שיזמו חברי הכנסת מוטי יוגב מהבית היהודי ואיתן כבל מהמחנה הציוני, שירות מילואים העולה על חמישה ימים יקנה לאשת המילואימניק את הזכות לעבוד שעה אחת פחות במקום עבודתה בכל יום מימות השבוע. יש לציין כי הצעת החוק תואמה עם איגודי התעשיינים.

אחד מיוזמי החוק וחבר ועדת חוץ וביטחון ח"כ מוטי יוגב אמר כי "שירות המילואים אינו דבר המובן מאליו, משפחת איש המלואים תורמת גם היא את עצמה ועלינו למצוא כל דרך להוקיר את מי שממשיכים לשרת שנים ארוכות למען ביטחון כולנו ולסייע בדרכים שונות כגון זו שבחוק שתסייע לאשת איש המילואים לנהל את העורף המשפחתי מאחור".

לדבריו יש לנצל "כל הזדמנות להקל ולסייע לאנשי המילואים ולבני משפחותיהם. יש בחוק מסר חשוב לאזרחי המדינה  שהמדינה מעריכה ומוקירה אותם. שנים רבות מחיי שרתתי כמפקד בצה"ל בקבע ובמילואים, ראיתי את המאמץ והקושי של אנשי הקבע ואנשי המילואים, ואת האתגר הגדול של המשפחות שנשארות מאחורה".

לסיום הוא הודה למי שעזר לו בגיבוש החוק, "אני מברך על העברת הצעת החוק ומבקש להודות לכל מי שסייע לכך, חברי ח"כ איתן כבל, ח"כ איל בן ראובן אבי סייאג ואחרים ובעיקר להודות בשם כל עם ישראל, למשרתי המילואים".